Bokparadiset

#10 Sammanfattning Juli

Kategori: Sammanfattning

  • Den statistiska sannolikheten för kärlek vid första ögonkastet - Jennifer E. Smith 206 sid
  • Alkemisten - Paulo Coelho 185 sid 
  • Himlen börjar här - Jandy Nelson 266 sid
  • Alla själars natt - Deborah Harkness 689 sid
  • People of sparks - Jeanne DuPrau 338 sid
  • Rör mig inte - Tahereh Mafi 302 sid 
  • Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg 218sid
  • Persikosommar - Jodi Lynn Anderson 246 sid 
  • Brevvännen - Ally Kennen 289 (Recension kommer)
  • Den vita katten - Holly Black 424  sid (Recension kommer)
  • The maze of bones - Rick Riordan 224sid (Recension kommer)
  • En dag - David Nicholls 431 sid (Recension kommer)
 
Antal Böcker: 12 st
Kvinnliga vs manliga författare: 9/3
Antal svenska författare: 1st
Antal svenska/Engelska: 10/2
Antal sidor: 3818 sid
Antal kortisar (under 200): 1st
Antal tegelstenar (över 500): 1st

Summering: 
En väldigt bra månad då jag slog mitt rekord på läsa böcker på en månad! Woho! Många bra böcker, fast många böcker som bara var på 200 sidor någonting. Till nästa månad vill jag läsa fler på engelska!

Var Juli en bra månad för er? Bästa boken?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: