Bokparadiset

3x minirecensioner seriealbum

Kategori: minirecensioner

Utläst i Oktober. Handling.

Det är verkligen många som gillar Shaun Tans böcker. Bilderna är verkligen jättefina och man skulle kunna bläddra i boken jättelänge. Dock texterna kan vara lite flummiga för just mig ibland. Det är väl för att jag är mer van vid att läsa "långa" böcker då inte texten bara huggs av. Men jag tänker absolut prova något mer av han!

Titel: Berättelser från yttreförorten Författare: Shaun Tan Utgivningsår: 2012 Förlag: Kabusa böcker Författarens hemland: Australien  Antal sidor: 96 Betyg: Helt okej! 

 Utläst i November. Handling.

Roligt att Lasse Åberg har skrivit förord till boken, det var fint. Tecknarstilen tycker jag är fin, gillar att albumet ändå var lite längre annars brukar ju seriealbum vara ganska korta. Roligt att det finns i alla fall två uppföljare till om Theo. Sjukt roligt att det finns en talande och tänkande björn med man liksom bara va? haha Får se när jag läser fortsättnigen. 

Titel: Mumiens blod Tecknare: Ola skogäng Utgivningsår: 2008 Förlag: Kartago förlag Författarens hemland: Sverige  Antal sidor: 182 Serie: #1 Theos ockulta kuriositeter Betyg: Helt okej! 

 Utläst i November. Handling. 

Ett väldigt speciellt album måste jag säga. Det är flera historier. Det jag gillar är att hon har tecknat alla historier på olika sätt. Det innehåller lite sex och sånt så är man helt emot det kanske man inte ska läsa denna. 

Titel: Med andra ögon Författare: Li Österberg Utgivningsår: 2011 Förlag: Optimal Författarens hemland: Sverige  Antal sidor: 96  Betyg: Helt okej! 

Kommentarer

  • Anna säger:

    Ja, du har rätt om att fler kanske väljer att läsa boken efter att de sett filmen, och det är självklart bra, men jag vet inte. Det är jobbigt när det blir så uttjatat... (:

    Svar: Ja det kan jag hålla med om att det kan bli lite överdriver ibland!
    BokParadiset

    2012-12-05 | 21:24:55
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Det finns många godbitar där ute!

    2012-12-07 | 15:30:40
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: