Bokparadiset

TAG

Kategori: Allmänt

Hittade denna hos Pia. Så nu måste jag ju också göra den!

Förflutet

1. Hur gammal var du när du började läsa?

Kan inte svara helt säkert på denna men fem eller sex tror jag.

 2. Vad är titeln på den första boken du läste?

Inte heller denna kan jag svara på men jag är säker på att det var någon bok från Go'boken! 

 3. Vilken bok fick dig att älska att läsa?

Jag har alltid älskat att läsa även om det har varit i perioder då jag inte läst så mycket. Så det måste varit någon bok från Go'boken här med! 

 4. Vilket är det tidigaste minnet du har av läsning?

Hahah, också här blir det Go'boken. När jag fick hem dom paketen var det alltid något gosedjur eller något som hörde till med boken med vilket var superkul ju! 

Nutid

5. Hur många böcker äger du just nu?

Oj jag orkar faktiskt inte gå och räkna :P men inte så många som andra bokbloggare, det är först nu jag har börjat köpa böcker, innan lånade jag bara!

 6. Vilken av dem är din favorit?

Harry Potter alla gånger!

 7. Vilken av dem ogillar du mest?

Ingen faktiskt. Dom böckerna jag inte gillar har jag inte kvar :P

 8. Vilken är din favoritgenre?

Jag är allätare. Gillar chik-lit, YA, övernaturligt äsch, det mesta helt enkelt. :P 

 9. Hur ofta läser du?

Varje kväll. (Finns ju undantag dock) sen även oftast någon gång på dagen också. 

10. Barn, ungdom eller vuxenböcker?

Alltså jag gillar alla. Eller det bros ju också på hur man definerar barnböcker, för då är det nog mer middle grade jag läser. 

 11. Långsam, medelmåttig eller snabb läsare?

Medelmåttig. Jag läser inte så snabbt men istället läser jag oftare och kanske längre.

12. Vem är din favoritförfattare och varför?

J.K Rowling, Sophie Kinsella. Men det är för jag har gillat näästan alla böcker av dom. 

13. Pocket eller inbundet?

Inbundet, men det är så mycket dyrare :(

14. Vem är din favorithuvudkaraktär?

Men oj, jag kan inte välja en bara, eller bara tio :P

15. Vem är din favoritskurk?

Ingen jag kan komma på nu. 

16. Hur långa böcker brukar du vanligtvis läsa?

Det varierar jättemycket, men säg 200-500 så har vi fått med de flesta. 

Framtiden:

17. Ser du dig själv ha en karriär inom litteratur?

Nej tyvärr, men det hade säkert varit roligt att jobba på ett förlag! 

18. Tror du att läsplattor kommer att ta över de fysiska böckerna?

Jag tror som Pia faktiskt, att fler böcker bara kommer vara tillgängliga på läsplatta, man kan ju se redan nu att det blivit jättepoppis att släppa 1.5 böcker i en serie  (vad man nu kallar det) och dom finns bara till läsplatta.

 19. Kommer du se till att introducera läsning för dina framtida barn?

Absolut, ska läsa godnattsagor för dom varje kväll, så får man hoppas att det sitter i sen! 



Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Roligt att läsa :d

    Svar: Rolig att göra, tycker absolut du kan göra den också :D
    BokParadiset

    2012-12-12 | 20:38:23
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: