Bokparadiset

20 Frågor

Kategori: Allmänt

En enkät som jag har haft liggandes i ett dokument i en evighet så tyvärr kan jag inte säga vad jag har hittat den.

1. Vilken bok har stått längst i din bokhylla?
Teddy Björnson, den har blivit sliten nu efter att ha blivit läst så många gånger. Boken är jättemysigt! 

2. Vad läser du just nu, vad läste du senast och vad kommer vara din nästa bok?
Just nu läser jag "De vassa tändernas skog". Det jag läste senast var "En tid för mirakel" och vad jag läser här näst blir nog antigen en Sarah Dessen bok, "Erebos" eller "Beauty queens".

3. Vilken bok avskydde du som alla andra älskade?
Det finns faktiskt ingen jag kan komma på, inte så här på rak arm. 

4. Vilken bok fortsätter du att intala dig själv att du ska läsa, trots att du antagligen kommer att göra det?
Oj, jag tror faktiskt att jag kommer läsa alla böcker jag intalar mig att läsa men när det vet man aldrig. 

5. Vilken bok sparar du "till pensionen"?
Alla som jag inte hinner läsa innan jag är där!

6. Läser du slutet först eller kan du låta bli?
Skulle aldrig få för mig att läsa slutet först. Vem gör det? 

7. Författarens tack, slöseri med sidor eller intressant läsning?
Ofta läser jag det fast jag inte har en aning om vem personerna är. 

8. Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
Någon i Harry Potter helt klart, jag vill också gå på Hogwarts! 

9. Har du någon bok som påminner dig om något särskilt i ditt liv(en plats, en person, en händelse)?
Alla böcker väcker väl något sorts minne. 

10. Nämn en bok som du fick tag på på ett särskilt sätt.
Jag har tyvärr ingen rolig historia om detta. De flesta böckerna köper jag, vinner tom kanske eller får som rec-ex. Roligare än så blir det inte.

11. Har du gett bort någon speciell bok till en speciell person?
En kärleksförklaringsbok gav jag till min pojkvän en gång. 

12. Vilken bok har följt med dig på flest olika ställen?
Det skulle vara en Harry Potter bok som har upplevt många olika miljöer. 

13. Någon av skolans "måste läsningar" som visade sig inte vara så tokig 10 år senare?
Jag kan nog inte påstå att jag läste så många böcker som skulle intressera mig nu när jag var nio år. 

14. Vad är det konstigaste du funnit i en bok?
Det skulle ju i så fall vara någon bok man lånat som man hittat något roligt men det har jag inte gjort.

15. Begagnat eller nyinköpt?
Det blir mest nya. 

16. Stephen King: Litterärt geni eller opium för folket?
Jag har faktiskt aldrig läst något av King, det kanske är något att spara till pensionen. 

17. Har du någonsin sett en film som varit bättre än boken?
City of Ember den första boken gjorde sig bättre på film. Fast det var nog för att jag kollade på filmen innan jag läste boken.

18. Vilken bok skulle aldrig ha filmats?
I taket lyser stjärnorna tycker jag är en film som inte alls kommer upp i bokens standard.

19. Har du någonsin läst en bok som gjort dig hungrig, kokböcker räknas inte?
Nej det tror jag inte. 


20. Har du någon person vars boktips du alltid kan lita på?
Alla bra bokbloggar jag läser, ger alltid bra och roliga tips. Ingen nämd ingen glömd kan säga att jag läser i skrivandets stund 44 olika bokbloggar.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: