Bokparadiset

En tanke..

Kategori: Allmänt

Alltså när det finns böcker som jag vet redan från början att jag vill läsa. Typ alla hypade böcker som verkligen ALLA läser. Då läser jag aldrig recensioner på dessa böcker. Varför? Jo jag är liksom säker på att jag kommer älska dom och då vill jag att något är spoilat för mig, inte ens en gnutta. För även om man själv tänker att det inte är en spoiler så kan det vara det för någon annan så därför läser jag aldrig några recensioner på just dom böckerna jag vill läsa. Men efter att jag har läst boken får jag gärna in och se vad andra älskade/hatade med boken. 

Handlingar på böckerna läser jag ytterst sällan. Som sagt vill inte bli spoilad även om jag inte vet om jag vill läsa boken. 

Sådana böcker jag inte har läst/läste recensioner på: Divergent, Jellico road, the fault in our stars, the perks of being a wallflower, city of bones, vampire academy, hex hall osv

Finns det någon mer där ute som också gör så här? 

Kommentarer

  • Tessans Bokblogg säger:

    Jag gör exakt likadant! :3

    2013-02-01 | 13:04:21
    Bloggadress: http://tessansbokblogg.blogg.se/
  • Nella säger:

    Själv gör jag typ raka motsatsen. Om jag hittar en bok som jag är nyfiken på läser jag allt jag kan komma över om den; recensioner, wikipdia-fakta mm. Men så är jag en sån där skum människa som alltid spoilar för mig själv och läser bokens slut först, så jag är inte speciellt känslig för spoilers ;) Men jag förstår definitivt vad du menar, ibland retar jag mig på mig själv för att jag är så otålig och måste veta vad som händer direkt. Många böcker skulle vara mycket bättre om tvisterna kom som riktiga överraskningar :)

    Svar: SV: hahah du är ju för underbar nella! Dock har jag aldrig förståt mig på människor som läser slutet innan :o Absolut förbjudet!
    BokParadiset

    2013-02-01 | 18:06:34
    Bloggadress: http://nellasbocker.blogspot.se
  • Petra säger:

    Jag gör exakt likadant, jag hatar att bli spoilad. :)

    Svar: SV: Åh va roligt att man inte är ensam om allt man gör! :D
    BokParadiset

    2013-02-02 | 14:58:32
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se

Kommentera inlägget här: