Bokparadiset

Författarfemman

Kategori: Utmaningar

I år tänker jag anta lite utmaningar och först ut blir författarfemman. Det är Malin från Malins bokblogg som har startat upp detta. 



Man ska alltså välja ut ett visst antal författare och sen ska man läsa någon bok från fem författare från listan. Jag har valt ut tio så känns det som om man har lite att välja på. Alla är sådana författare som jag har velat läsa länge men det har inte blivit av. Så egentligen känns det som om jag kommer läsa alla från listan, men sen vet man ju att andra böcker också alltid kommer emellan. 








Dessa är mina tio författare,  

 - Nicholas Sparks
- Sarah Dessen
- Suzanne Collins
- John Green
-Rick Riordan
- Cassandra clare
- Meelina Marchetta
-Meg Cabot 
- Maggie Stiefvater
- Agneta Sjödin

Kommentarer

  • Lena säger:

    Suzanne Collins har jag tänkt att läsa under året.

    Svar: SV: Då är vi två! ;D
    BokParadiset

    2013-01-04 | 20:55:43
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • *malin* säger:

    De fyra första är stora favoriter hos mig. Där finns mycket härlig läsning att hämta!

    Agneta Sjödin ska jag också försöka läsa i år. Jag är lite nyfiken på hennes böcker, om de är bra eller inte. Har faktiskt inte hört så mycket om dem.

    2013-01-05 | 14:28:38
    Bloggadress: http://malinsblog.wordpress.com
  • Julia -Bokslott säger:

    Det där tyckte jag var en rolig idé!
    Kan nog vara bra för lite läsinspiration! :)

    Svar: Ja absolut, men nu tog jag också författare som jag har försökt läsa böcker av hela 2012 så känns som om jag kommer läsa alla men tänkte att det är ju alltid kul att läsa mer än en bok!
    BokParadiset

    2013-01-09 | 21:59:13
    Bloggadress: http://bokslott.blogg.se

Kommentera inlägget här: