Bokparadiset

Bump in the night

Kategori: Allmänt

Fina Miriam taggade mig till att göra denna tag:en, tack så mycket! Den går ut på att svara på sex långa och sex korta frågor. 


Vad är din favorit när det kommer till övernaturliga väsen att läsa om?
Som många andra har svarat gillar jag vampyrer, men det är nog för att jag är mest insatt i de. Men gillar också annorlunda väsen som man inte stöter på så ofta tillexempel som man får läsa om i "My soul to take" kommer inte ihåg vad det kallas. 

Vilken scen (från vilken bok som helst) är din mardröm att vara med om?
Finns ju hur många sådana scener som helst men när någon man känner dör t.ex. familj, partner, vänner. Eller typ att bli ensam som i Legend, då han är den sista levande människan.

Om du skulle besöka en läskig setting/plats i en bok: Vilken skulle du besöka och varför?
Vill man det tänker jag? Haha. Men om jag måste välja så hade det väl varit lite coolt att se Den förbjudan skogen i Harry Potter.

 
Vilken bok var så tråkig att du nästan somnade i en evighet när du läste den?
Kommer inte på någon specifik men alla tråkiga böcker man blir tvingad till att läsa i skolan. 

Vilken bok skulle du kunna riva ut några sidor ur för att göra den bättre?
Säger som Miriam, alla böcker som har massa onödigt som inte tillför något till historien. 

Vilken elak karaktär skulle du vilja förvandla från ond till god?
Joffrey från game of thrones! Okej, jag har inte läst böckerna än, men i TV-serien är han ju genomond. 


Till de sexsnabba!

Vilken är din favoritvarulv?
Jag har faktiskt inte läst några(?) varulvsböcker och inte heller några filmer(?) som jag kan komma på så, pass!

Vilken är din favorithäxa?
Hermione.

Vilket är ditt favoritmonster?
Åh, så svårt att komma på bara sådär.. 

Vilket är ditt favoritspöke?
Får säga Alona från the ghost and the goth-serien. 

Vem är din favoritmördare?
Oj, tror inte jag har någon faktiskt. 

Tyvärr är jag så tråkig så jag taggar alla som känner för det! 
 
 

Kommentarer

  • Miriam - Schitzo-Cookie http://schitzo-cookie.blogspot.se säger:

    Åh Joffery var ett bra svar! den jääveln alltså!

    Svar: SV: Det var det svaret jag tänkte på när jag läste dina svar! Han är ju helt sjuk alltså!!!
    BokParadiset

    2013-11-18 | 20:42:53
    Bloggadress: http://schitzo-cookie.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: