Bokparadiset

I min brevlåda 34 - Pocketfest

Kategori: Nya böcker

 Som sagt köpte jag en massa böcker på Stadsmissionen härom dagen. Men även tre andra pocketböcker jag har köpt tidigare. 

 
Dessa tre köpte jag nya. När Gud var en kanin har jag velat läsa sen den kom ut. Tror det är en riktigt fin historia. Tidsresenärens hustru har jag typ bara hört bra saker om. Sedan jag läste Vickis vintage butik av Isabel Wolff har jag velat läsa något mer av henne. 


Har tänkt att läsa Shopaholic-serien. Har bara läst de tre eller fyra första så ska läsa om dom. Så när jag hittade tre i seren passade jag på. 


Efter att ha läst Hypnotisören vaknade mitt deckarintresse igen. Men vill inte döda det så tänkte att jag läser deckare som jag har hört ska vara bra. Så hittade Kråkflickan och hungerelden som fick följa med hem. Har ju den andra boken i serien som Louise Boije af Gennäs har skrivit som jag fick av Cristin på bokmässan och nu hittade jag den första så det var riktigt najs. 


När jag läste Ensamma hjärtan och hemlösa hundar lånade jag den på bibblan men den var så bra så vill äga den och har en annan bok som hon har skrivit i pocket hemma. Över näktergalens golv har jag läst för flera år sen, men jag uppskattade inte serien lika mycket som jag tror jag kommer göra nu så jag letar efter dessa på second hand eftersom de inte längre finns att köpa. Har läst en annan bok av Bali Rai som jag gillade för flera år sen så den fick hänga med hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: