Bokparadiset

3 Minisar

Kategori: Contemporary

 
Titel: Den skarpa eggen Författare: Philip Pullman Serie: #2Den mörka materian Förlag: Natur&Kultur Utgivningsår: 2008 Sidantal: 311 Betyg: GILLAR!
Jag gillar att det kommer in en ny huvudperson. Han och Lyra är ett väldigt bra team. Det jag gillar mest med boken är alla nya världar man får läsa om. Både att se likheter mellan världarna och olikheterna. Att vissa världar inte liknar någon annan och vissa världar är väldigt lika. 
 
Men boken ger mig mest nya frågor och inte så många svar. Därför ska det bli väldigt spännande att se hur hela säcken knyts ihop i sista delen. Boken är inte riktigt lika bra som den första tycker den är en aning seg på sina ställen men fortfarande en toppenbok! 
 
Titel: Blue Lily, Lily Blue Författare: Maggie Stiefvater Serie: #3 The raven cycle Förlag: Scholastic Utgivningsår: 2014 Sidantal: 400 Betyg: ÄLSKAR!
En av årets mest efterlängtade böcker. Levde den upp till mina förväntningar? JA! Fullkomligt älskar denna serien och kan inte vänta tills sista boken kommer ut. Det händer liksom inte så mycket i böckerna men det är så härligt att läsa om Stiefvaters fantastiska karaktärer. Gansey är min absoluta favorit. Älskar världen och den magiska känslan som genomsyrar hela boken. 
 
En av mina absoluta favorit serier har du inte påbörjat serien men är nyfiken, GÖR DET NU! 
Titel: Allt jag säger är sant Författare: Lisa Bjärbo Serie: - Förlag: Rabén&Sjögren Utgivningsår: 2013 Sidantal: 234 Betyg: GILLAR!
 
Gillade mer än vad jag trodde. Hon har en väldigt stark personligt vilket jag tycker är bra i ungdomsböcker speciellt svenska eftersom det är de som mestadels blir lästa. Visst ibland är hon väldigt själviskt men mestadels går hon ändå sin egen väg och vågar stå ut. 
 
Gillar att Bjärbo lyckats skriva på ett så ungdomligt sätt utan att det låter tillgjort. Imponerande att hon lyckats skriva en så kort bok men ändå är den så bra. Hade nog känts utdragen om den varit längre. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: