Bokparadiset

Lies - Michael Grant

Kategori: Dystopier

 
Titel: Lies
Författare: Michael Grant
Serie: #3 Gone
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2011
Sidantal: 472

Handling:  It happens in one night: a girl who died now walks among the living, Zil and the Human Crew set fire to Perdido Beach, and amid the flames and smoke, Sam sees the figure of the boy he fears the most - Drake. But Sam and Caine defeated him along with the Darkness - or so they thought. As Perdido Beach burns, battles rage: Astrid against the Town Council; the Human Crew versus the mutants; and, Sam against Drake. And the prophetess Orsay and her companion, Nerezza, are preaching that death will set them all free. 
Alltså jag blir en aning irriterad på Astrid och Sam. De bara bråkar hela tiden. Astrid tjatar om rådet hela tiden men i slutändan är det ju ändå Sam som får göra allt. Fast tycker att han inte borde undanhålla saker för henne heller. 

Tycker att boken är lite för lik hunger vilket är lite tråkigt. Känns som om det inte händer så mycket i boken som för berättelsen frammåt. Men det är fortfarande lika brutalt och spännande som tidigare böcker vilket jag gillar. 
 
Det jag börjar fundera på är hur många det kommer vara kvar i sista boken. Ibörjan på denna var de ju lite mer än 300 och det var ju en heldel som dog. Dessutom gillar jag inte när mina favoritkaraktärer dör. Fast det känns mer trovärdigt när vem som helst kan dö.
 
Tyvärr är boken lite för mycket av en mellanbok utan att det händer något som drar fram historien. Men jag gillar frotfarande hur brutal boken är. 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag håller med att den här känns som en mellanbok, och det är helt klart den bok jag gillar minst i serien. Från Plague och framåt blir den snäppet vassare dock, så du har mycket bra att se fram emot. ;)

    Svar: SV: Åh det låter mycket bättre! Trodde nästan att bok fyra också skulle kännas som en mellanbok men det behöver jag inte oroa mig för då :D
    BokParadiset

    2014-12-27 | 11:34:50
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: