Bokparadiset

Månadssammanfattning Januari

Kategori: Sammanfattning


1. Paper towns - John Green
2. Beautiful Creatures - Svåra val, magiska hemligheter - Kami Garcia och Margaret Sthol
3. The dream thives - Maggie Stiefvater
4. Blodsväktaren - Tessa Gratton
5. Stjärnmärkt - Jessica Spotswood
6. Det svarta hjärtat - Holly Black
7. Lögnen på femte våningen - Do Van Ranst
8. Infinity sky - C.J Flood
9. Balladen om en bruten näsa - Arne Svingen

Antal Böcker:  9st
Antal svenska/Engelska: 6/3
Antal sidor: 3019 sidor
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st
Påbörjade böcker: 
Författarnas nationaliteter: USA (8) Rumänien (1) Norge (1)
 
Köpta: 4
Rec-ex: 3
Lånade: 1
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1 (bokmässan)
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 1

Uppföljare i serie: 4

Avslutade serie: 1


Sammanfattning: Väldigt nöjd med vilka böcker det var jag läste. Många fullkomligt älskade och det som inte nådde fulltopp gillade jag väldigt mycket, förutom lögnen på femte våningen som jag inte alls gillade. Hade gärna velat ha läst någon mer bok och gärna på engelska. Dock är jag riktigt nöjd med hur många jag har recenserat, hoppas det forsätter i denna takten hela året! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: