Bokparadiset

Första meningar 2013

Kategori: Allmänt

Här har jag plockat ut några av mina favorit första meningar ifrån böckerna jag läste 2013. 

Jag har blivit skjuten. Jag är Josephine Darly, och jag tänker leva för evigt. I was twelve years of age when when I chopped off my hair, dressed as a boy, and set off to save my family from inpending ruin. Det fanns bara två sortes människor i vår stad. Blue Sargent had forgotten how many times she'd been told that se would kill her true love. Jag hade tvingats dit. Saker och ting dör. Det här är berättelsen om Barnaby Brocket, och för att förstå dig på Barnaby måste du först förstå dig på hans föräldrar - två människor som var så rädda för alla som var annorlunda att de gjorde en fruktansvärd sak som skulle få de mest förfärliga följderna för alla de älskade. För tio år sedan, på min sjätte födelsedag, försvann min pappa. Det satt 117 psykoanalytiker på Pan American-planet till Wien. I wait. When I wake up, the other side of the bed is cold. Vår mor var också häxa, men hon dolde det bättre. Solen kanske skiner idag. Ove är 59 år gammal. Jag vet att jag inte är någon vanlig tioårig unge. Femtonde februari är ett mycket speciellt datum för mig. Födelsedagar bruka inte skilja sig nämnvärt från andra dagar i gruvdisstriktet. Why couldn't I have just made it home without seeing them? Jag vaknar med hans namn i min mun. Ibland verkar det som om jag bara ljuger hela tiden. Jag föddes med vatten i hjärnan. Addison Page had the world at her feet. Okej. Jag gick inte på Alice begravning. One year ago today I lost my boyfriend Lucca. One minute the teatcher was talking absout the civil war. Nu ska jag berätta om min bror. Imagine this: You're in your favorite bookstore, scanning the shelves. Jag delar in mitt liv i två delar. 

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    Åh, jag känner igen några stycken! :)

    Svar: SV: Jaså? Inte dåligt!!
    BokParadiset

    2014-01-27 | 21:59:42
    Bloggadress: http://www.magicalbooks.blogg.se

Kommentera inlägget här: