Bokparadiset

Mål för 2014

Kategori: Utmaningar

Att läsa 100 böcker, varav 35 ska vara på engelska. Egentligen tänkte jag inte ha så högt mål då jag inte hinner läsa lika mycket när jag pluggar som innan. Men sen tänkte jag att det är kul att utmana och har jag lyckats de två senaste åren borde jag lyckas. 
 
Avsluta tio serier. Är inte heller något svårt mål. De flesta serier jag läser är triologier och för att då ha läst ut en serie måste jag bara läsa en eller två böcker. 

Jag ska bli snabbare på att skriva recensioner. Just nu har jag 31 recensioner kvar att skriva från 2013. Och då skrev jag ändå många recensioner nu de två sista veckorna. Så borde det inte vara och jag ska försöka skriva ganska så snart efter att jag läst ut böckerna. 

I slutet av 2014 ska jag ha minskat mina olästa böcker med 50 st. Detta borde i princip vara det lättaste målet. Jag ska läsa 100 böcker och hälften av dom ska vara böcker jag har nu som är olästa. Alltså får jag läsa 50 helt nya böcker. Dock kanske jag inte har en så bra start då tre nya böcker är på väg. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: