Bokparadiset

2x YA

Kategori: minirecensioner

 Klicka på omslagen för att komma till handlingen. 
 
Alltså jag blir lite trött på Calder. Visst att han vill skydda henne men jag tycker det går till en överdrift. Han bryr sig liksom inte vad hon vill. T.ex. när han ordnade tillbaka hennes jobb utan och fråga henne och dessutom ville hon inte ha det. Gillar inte riktigt hur han beter sig. Dessutom beter sig hon lika illa, typ när de bråkar och hon verkligen tycker hon har rätt men så är det ändå hon som ber om förlåtelse för att de ska bli vänner igen. Tyvärr var det detta som gjorde att jag inte ville fortsätta med serien mer. Jag gillar starka och självständiga tjejer, eller de ska i alla fall våga stå upp för sig själva! 

SPOILER! Det är med omslagen tycker jag är förrvirrande! Borde inte omslaget som är på bok två vara på ettan och tvärtom?! 

Psst! Boken finns i mitt bokbyte om du skulle vara intresserad. 

Titel: Deep betrayal Författare: Anne Greenwood Brown Förlag: Ember Utgivningsår2014 Antal sidor: 333 Betyg: Okej.

 
När jag började läsa så var jag nog egentligen inte på humör för just denna typen av bok. Fast det händer saker precis hela tiden så tyckte jag den var seg och det var så otroligt mycket text. Men sen lät jag boken vila i två veckor medan jag var på semester och när jag tog upp den igen var den toppen. Alltså slutet, de 100 sista sidorna var fantastiska och det var länge sen jag grät så mycket. 

Katten är fortfarande min favoritkaraktär men jag gillar verkligen hur Meghan har utvecklats, hon börjar bli en riktigt kickas karaktär! 

Sista delen i serien tänker jag nog ändå vänta lite med tills jag verkligen är super sugen på den så jag inte förstör den läsupplevelsen också. 

Titel: The iron queen FörfattareJulia Kagawa Förlag: Harlequin Utgivningsår2011 Antal sidor: 358 Betyg: Gillar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: