Bokparadiset

Fever - Lauren DeStefano

Kategori: Dystopier

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Serie: #2 The chemical garden
Förlag: Harper
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 341
Tidigare böcker: Whiter

Jag gillade Wither riktigt mycket. Tyckte den var hur bra som helst men Fever var inte riktigt lika bra. Alltså den är såå deprimerande. Ja, det är en dystopi och det brukar vara dystra men alltså jag blir själv deppig när jag läser Fever. Dessutom händer det liksom inte så mycket. Takten var långsam i första boken också men här känns den ännu mer långsam. Det händer ju aldrig något. De sista 100 sidorna tycker jag var bra och spännande så det höjde boken lite! 

Rhine är en stark person men tycker ändå inte man känner henne så djupt. Blir desutom så ledsen att hon och Gabriel liksom inte pratar och håller ihop riktigt. Visst det är ganska trovärdigt men hon måste ju ändå inte ljuga för han och sådär. 

Tyvärr var Fever en riktig mellan bok för mig men jag hoppas verkligen att Sever kommer att vara så mycket bättre! 

Betyg: Svagt Gillar! 

Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    SV: Du kan få Strimmor av hopp samt Scarlet för 10:-/styck + frakt men The Distance är tyvärr redan såld.

    Boken som är orange är Lady Shatterleys Lover och boken under är A clockwork orange.

    Svar: SV: Mailade dig!
    BokParadiset

    2014-07-24 | 18:05:04
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: