Bokparadiset

2x VA

Kategori: vampyrer

INNEHÅLLER SPOILERS! 

 Klicka på bilderna för att komma till handlingen. 
 
Titel: Blood promise
Författare: Richelle Mead
Serie: #4 Vampire Academy
Förlag: Penguin books
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 503

Alltså jag hade helt glömt bort att Dimitri blev en Strigoi så fick en mindre chock precis när jag började läsa. Men så härligt att vara tillbaka i Meads fantastiska värld. 

Jag gillade verkligen när Rose besöker Dimitris familj, de är precis som man föreställt sig, ungefär i alla fall. Det kändes som om man fick lära känna Dimitri mer, han har ju alltid varit lite av ett mysterium. Det var även väldigt intressant att läsa mer om Strigoi, att läsa ifrån deras värld typ. 

Effter att ha lsät boken var det så mycket frågor och jag undrar verkligen hur hela serien kommer att sluta. Måste ändå säga att denna boken var lite segare än föregående böcker, blir faktiskt bara ett gillar i betyg.
 
Titel: Spirit bound
Författare: Richelle Mead
Serie: #5 Vampire Academy
Förlag: Penguin books
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 496


Efter förra boken var jag inte riktigt lika sugen på att plocka upp fortsättningen. Men tur att jag gjorde för den här är spännande rakt igenom och det tog inte lång tid innan boken var slut. Längtar efter att läsa sista boken men jag håller på det tills december iallafall. Känns väldigt sorgligt att serien är slut. Klart man kan läsa om men då upptäcker jag ju inte allt för första gången. 

Jag tycker inte Rose och Adrians förhållande känns riktigt. Det där känslan infinner sig inte så jag tror faktiskt inte det kommer hålla mellan dem. Det vill jag inte heller, Rose och Dimitri ska vara tillsammans!!! Men vi måste prata om Abe, alltså han är en ny favorit karaktär. Mystisk men han älskar verkligen Rose och de känns lika vilket gör det ännu roligare. 

Det är så mycket olika händelser som pågår och allt är så himla spännande så det går inte sluta läsa. Det var liksom jobbigt att behöva sticka iväg till skolan, det enda jag ville var ju att komma hem och läsa. Jag älskade denna boken och kan inte berga mig till sista boken! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: