Bokparadiset

Saeculum - Ursula Poznanski

Kategori: Läskigt

 
Titel: Saeculum
Författare: Ursula Poznanski
Serie: -
Förlag: Opal
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 442
 
Handling: Bastian, en ambitiös medicinstudent, följer med till ett 1400-tals-rollspel i otillgänglig natur. Det finns en sägen om denna plats, en berättelse om en adelsman och hans oäkta bror, med en mörk profetia. Platsen sägs vara förbannad, ingen sägs kunna komma levande därifrån. Snart händer obehagliga saker, folk försvinner, det blir allt farligare. Frågan är vem som egentligen kontrollerar spelet. 
Alltså jag förstår inte varför jag ger mig på sådana här böcker. Jag är ju himla lättskrämd. Blir ju helt livrädd. Men jag gillar verkligen att man blir rädd. 

Jag gillar verkligen att Poznanski skriver om annorlunda handlingar, Erebos handlar om ett spel och Saeculum handlar om rollspel. Gillar att det kan vara böcker som även killar kan bli bäldigt intresserad av. Förövrig titeln är helt omöjlig att uttala. Har helt missat att det släppts en ny bok av henne på svenska. Måste läsa!

Jag gillar Saeculum för man är aldrig säker på vem man kan lita på. Man tror att någon är på Bastians sida sen är det inte alls så sen verkar det så igen osv, gör allt så mycket mer spännande. Det som är mest spännande att jag inte ens kunde förutspå slutet, alltså jag vet att jag utbrast "vaa?" ett flertal gånger. 

Tack Opal för rec-exet!

Kommentarer

  • Monika säger:

    Denna tänkte jag läsa nu i vinter. Låter bra att man blir rädd :)

    Svar: sv: åh ja det tycker jag absolut att du ska göra!
    BokParadiset

    2014-11-28 | 17:16:36
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/
  • Klara säger:

    Jag vill läsa Ursula Poznanskis böcker, men de verkar nästan för läskiga för mig! Är de jätteläskiga eller bara lagom? (Jag är en riktig fegis) :)

    Svar: Sv: haha alltså det är i vissa stunder de är jätteläskiga men absolut inte hela tiden. Jag har gillat båda böckerna jag läst av henne mycket så tycker absolut du ska ta och prova!
    BokParadiset

    2014-11-29 | 15:46:05
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här: