Bokparadiset

The Ultimate Book Tag

Kategori: Allmänt

Tack till fina Elina för tagen! 

1. Do you get sick while reading in the car?
Ibland, men aldrig på tåg eller bus. 
 
2. Which author's writing style is completely unique to you and why?
Vilken svår fråga, men Tahereh Mafi tycker jag. Ally Condie har ett väldigt poetiskt språk.

3. Harry Potter series or the Twilight Saga? Give 3 points to defend your answer.
Harry Potter såklart! 
1. Bästa bokserien ever.
2. Julkapitlena.
3. Hela magivärlden! 

4. Do you carry a book bag? If so, what is in it (besides books…)?
 
Jag vet nog inte vad det är, men jag har en tygpåse som det står book bag på och den brukar jag ha till affären. 
 
5. Do you smell your books?
Bara kursböcker, de luktar såå gott! 

6. Books with or without little illustrations?
Vem gillar inte bilder i böcker? Men det är liksom ingen big deal. 

7. What book did you love while reading but discovered later it wasn’t quality writing?
Åh jag kan nog inte komma på någon... 

8. Do you have any funny stories involving books from your childhood? Please share!
Inga jag kommer på nu.. 

9. What is the thinnest book on your shelf?
Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån av Amanda Svensson 
 
10. What is the thickest book on your shelf?
Femte Harry Potter boken.

11. Do you write as well as read? Do you see yourself in the future as being an author?
Nej jag gillar endast att läsa! 

12. When did you get into reading?
När jag var liten med alla mina Gobokén böcker. 

13. What is your favorite classic book?
Utvandrarna älskade inte den men gillade. 

15. If you were given a book as a present that you had read before and hated…what would you do?
Bros på vem det är ifrån, men troligen ge vidare den annars hoppas på att jag kan byta den! 

16. What is a lesser known series that you know of that is similar to Harry Potter or 
the Hunger Games?
 
Det är ingen direkt jag tycker är lik Harry Potter, men Hunger games kan man ju hitta likheter mellan de flesta dystopier på något plan men Divergent och Hunger serien tycker jag är en annan lika! 

17. What is a bad habit you always do (besides rambling) while blogging?
Håller med Elina läser aldrig igenom mina inlägg. 

18. What is your favorite word?
Fantastiskt, genialt, underbart, rimligt/orimligt men framför allt CHILLAXA! 

19. Are you a nerd, dork, or dweeb? Or all of the above?
Inte dem första orden jag skulle beskriva mig med men min pojkvän säger att jag är en bokmal så det får vara närmast nörd! 

20. Vampires or Fairies? Why?
Vampyrer. Jag har inte läst så många älvböcker (men några) men vampyrer är lite mer spännande. 
 
21. Shapeshifters or Angels? Why?
Änglar tror jag. Eller nä. Eller jo. Kanske båda. 

22.  Spirits or Werewolves? Why?
Andar är så läskigt, får bli varulvar.  

23. Zombies or vampires?
Har aldrig funkat med Zombies så vampyrer! 

24. Love triangle or forbidden love?
Bros på vilket sätt kärleken är förbjuden men jag tycker oftast förbjuden kärlek alltid slutar i vanlig kärlek ändå så får nog välja kärlekstrianglar. 

25. Lastly: Full on romance books or action-packed with a few love scenes mixed in?
Actionpackad med lite kärlek eller chicklit med kärlek fast med vändpunkter!

Jag taggar: 
Anna 
Emma
Beate

Kommentarer

  • Beate säger:

    Vad kul! :D Har sett denna och tycker frågorna är jätteroliga, tack så mycket för taggen!!

    Svar: SV: Åh va bra, ska bli kul att läsa dina svar :)
    BokParadiset

    2014-11-22 | 22:02:42
    Bloggadress: http://bokbeate.blogspot.com

Kommentera inlägget här: