Bokparadiset

Allegiant - Veronica Roth

Kategori: Dystopier

  Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Titel: Allegiant
Författare: Veronica Roth
Serie: #3 Divergent
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 392 sidor

Den mest efterlängtade boken 2014, eller ja i alla fall en av dom. Så kanske var förväntningarna för höga? Fast nej, andra boken älskade jag ju. Kort sagt så är jag en aning missnöjd. 

Boken berättas numera inte bara ur Tris PoV utan även från Fours, och jag gillar det inte. Jag tycker rösterna är alldeles förlika och det är ofta jag inte har en aning om vems PoV det är jag läser från. Jag tycker inte Four känns som samma person som i tidigare böcker. Han känns så mycket mer osäker och inte alls den här starka coola killen vi lärde känna han som. 

Jag vet inte vad jag ska tycka om boken. Det är absolut den svagaste i serien. Det är mycket som drar ner betyget. Men efter att ha läst boken så gillar jag den inte. Eller vissa delar och därför kan jag verkligen inte sätta betyg på boken. På goodreads satte jag en fyra men vet inte vad jag ska tycka om den. 

Sen kan vi ju bara prata lite om slutet. Jag tänker inte avslöja vad som händer men vill du inte bli en uns spoilad sluta läsa nu. Alltså jag såg inte det komma. Var tvungen att läsa om och ändå fattade jag inte det fören flera sidor senare. Alltså jag ångrar att jag läste boken. Jag fattar inte hur Roth kunde göra så, visst det kanske var modig och blabla men hon krossar mitt hjärta. Efter att ha läst boken önskade jag att jag inte gjort det. Jag vet inte hur jag ska kunna se film två när jag vet vad som komma skall. Nej det var inte alls okej och därför drar det ner boken så otroligt. 

Tack Modernista för rec-exet! 

Kommentarer

  • Moa säger:

    Jag håller så mycket med!!!

    Jag önskar att jag inte hellar hade läst den.


    Svar: SV: Skönt att jag inte är ensam iaf!
    BokParadiset

    2014-09-08 | 16:47:05
    Bloggadress: http://stadavbocker.blogspot.se

Kommentera inlägget här: