Bokparadiset

Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl

Kategori: Häxor

 Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 

Titel:
Beautiful Creatures - Det högsta priset, det största offret
Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl
Serie: #3 Beautiful Creatures
Förlag: Semic
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 479

Åh vad jag verkligen gillar denna serien. Det är så himla tråkigt att serien är slut om bara en bok... Trots att de är ganska tjocka flyger sidorna iväg för mig. 

I den här boken tar inte Lena så mycket plats, och jag måste säga att det är en aning skönt. Hon tog så himla mycket plats i den förra boken att jag tycker det är skönt att hon backar lite. Istället får Link mer utrymme, jag har alltid varit ett fan av honom från början. Han har alltid funnits där och vetat om saker (vilket inte brukar vara fallet) och att han numera är en del av den magiska världen gillar jag ännu mer. Dessutom gillar jag att fokuset i boken verkligen ligger på Ethan, för en gång skull är det han som är centrum av boken. Macon har alltid varit en favorit så jag blir ledsen att han inte är med så mycket. 

Jag tycker det är så spännande med allt som händer, både alla mysterier och det som händer i stan. Dock blir jag lite irriterad när alla håller hemligheter för varandra, det är ju en del av boken charm men jag tänker hur mycket snabbare de hade kunnat lösa allt om de berättade saker för varanda. Iallafall Ethan och Amma.

Tack till Semic för rec-exet! 

Kommentarer

  • Carro säger:

    Nu blev jag påmind om att jag bara har den sista delen kvar, borde verkligen ta tag i den och få ett avslut. Kanske märks att jag inte gillar den så mycket? ;) Men vill ändå alltid avsluta påbörjade serier..

    Svar: SV: Åh hur kan du inte gilla serien?! hahah nämen det är klart att du ska läsa sista boken, då är du iaf färdig :)
    BokParadiset

    2014-09-05 | 16:37:01
    Bloggadress: http://romeoandjuliet.blogg.se

Kommentera inlägget här: