Bokparadiset

Fateful - Claudia Gray

Kategori: Varulvar

 Klicka på bilden för att komma till handlingen. 
 
Titel: Fateful
Författare: Claudia Grey
Förlag: Harper teen
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 328

Denna boken fångar mig på grund av att den utsplear sig på Titanic. Vilket är konstigt med tanke på att jag gillade aldrig filmen.. Men efter att ha läst boken blev jag faktiskt sugen på att titta om på filmen. Dock några veckor senare så är inte begäret så stort längre, jag gillar ju trots allt inte filmen. Men den här boken gillade jag.

Till en början är boken väldigt seg och det händer.aldrig.någonting. Trodde verkligen att det inte skulle gå att läsa ut boken utan att ha något mer vid sidan om men det gick för de sista 100 sidorna är rysligt spännande. Lite som filmen faktiskt, ibörjan jätteseg och det är ju faktiskt bara slutet som det blir spännande. 

Jag gillar Tess. Gillar att hon vill något med livet och att hon vill bli något mer även om det inte ser så ljust ut för henne eftersom hon är kammarjungfru. Just därför tycker jag det är häftigt att hon aldrig ser ner på sig själv. Hon är rättfram, vågar be om hjälp och är alltid sig själv, det gillar jag. 

Dock måste jag säga att det hade varit skönt om det inte blev en serie, tycker den hade passat som stand alone  men vi får väl se.

Boken är en aning seg och betyget hamnar på 3-3.5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: