Bokparadiset

Porträttet av dig - Isabel Wolff

Kategori: Chicklit

Klicka på omslaget för att komma till handlingen. 
 
Titel: Porträttet av dig
Författare: Isabel Wolff
Förlag: Bonnier pocket
Utgivningsår: 2012
Sidantal: 357

Ända sen jag läste Vickys vintage butik har jag velat läsa något mer av Wolff, men det tog lång tid innan något mer blev översatt. 

Lite av Wolffs grej är att huvudkaraktärerna har ett speciellt jobb. Ella är porträttkonstnär, sedan får vi följa henne och genom henne även hennes kunder. Upplägget är detsamma som i Vickys vintagebutik. Men det är verkligen något speciellt med att få lära känna människorna samtidigt som Ella. Jag har många favoriter av kunderna faktiskt, men mest Iris. 

Måste säga att den här chicklit:en handlar mer än om kärlek faktiskt. Det handlar även om Ellas icke exicterande relation till hennes pappa och även en del om hennes mamma. Kärleken är engentligen det som tar minst plats och jag gillar det. Det är så himla mysigt att bara läsa om kunderna och deras problem. 

Porträttet av dig är inte riktigt lika vass som Vickys vintagebutik men jag tycker mycket om den ändå. 


Kommentarer

  • Nilmas Bokhylla säger:

    Vintagebutiken har jag inte läst ännu men vet att jag ville det efter att ha läst ut denna men det var ju ett tag sen ;)

    Svar: SV: Jag tycker att den var bättre, i alla fall som jag kommer ihåg den så du måste ta tag i den!
    BokParadiset

    2014-09-14 | 10:46:51
    Bloggadress: http://nilmasbokhylla.wordpress.com

Kommentera inlägget här: