Bokparadiset

Liebster Award

Kategori: Allmänt

Jag blev taggad av Bella och Elina, tack så himla mycket tjejer! 

Bellas frågor: 

1. Vi börjar enkelt. Vad läser du just nu och vad tycker du om den?
Jag avslutade precis boken jag läste som var A discovery of witches som faktiskt var en omläsning som jag gillade mycket även denna gången. 

2. Har du någon favorit som du ser fram emot i sommarens utgivning?
Typ allt Modernista ger ut! 

3. Det där med att hitta en skön läsställning är alltid ett problem, åtminstonde för mig. Hur brukar du sitta och läsa och hur brukar du lösa den eviga fajten mot obekvämligheten?
Jag tror på att man måste hitta en skön ställning från början för när man väl byter ställning slutar det alltid med att man inte hittar någon ställning som är skön alls. Jag gillar oftast att ligga ner. 

4. Nämn en serie som du absolut inte kunde få nog av. Och nej, Harry Potter gills inte ;)
The land of stories, älskar den så himla mycket och kan inte berga mig tills sista boken kommer!

5. Vilken var den senaste 5-stjärnor-boken du läste?
Den unga eliten av Marie Lu

6. Vilken filmatisering av en bok var så dålig att den inte borde ha blivit filmatiserad?
Tjae jag kan inte komma på någon nu faktiskt...

7. Favoritcitat från en bok du läst nyligen?
Jag håller inte riktigt koll på citat faktiskt.. 

8. Vad fick dig att börja bokblogga?
Jag har alltid älskat att läsa och en sommar började jag läsa bokbloggar och valde då att skapa en, Dock var det inte som jag hade tänkt mig. Några månader senare skapade jag Bokparadiset och det var då jag kom in i den härliga gemenskapen! 

9. Vad har du för intressen utöver böcker och läsning?
Hahah, alla jag känner skulle säga shopping framför allt min pappa skulle säga köpa jackor och skor. Det är stora laster i mitt liv. 

10. Marry, kiss or kill? Ron Weasley (Harry Potter), Peeta Mellark (Hunger Games) och Tobias "Four" Eaton (Divergent)
Hahah svårt men jag hade nog velat gifta mig med Ron. Döda Peeta. Och då får jag kyssa Four. 

11. Ditt absoluta favorithusdjur och varför?
Katt bara för att min familj alltid har haft katter. Men jag skulle gärna vilja ha en hund nu. 

Elinas frågor: 

1. Vilken bok/bokerie borde filmatiseras snarast?
Gud vad svårt. Jag vet inte, vill ju inte att mina favoritböcker ska filmatiseras eftersom de ofta blir lite förstörda.

2. Vilken bok rekommenderar du inte någon att läsa?
Kommer inte på någon riktigt nu faktiskt.. 

3. Vad lägger du helst dina pengar på förutom böcker?
Läst ni Bellas frågor så jackor och skor är stora poster i min budget.

4. Om du fick träffa vilken författare som helst, död eller levande, vem skulle du välja?
J.K Rowling! 

5. Hur många olästa böcker har du?
Sist jag räknade var det 166.

6. Vilken bok skäms du över att inte ha läst?
The fault in our star av John Green

7. Du får bestämma en bok som alla bokbloggare ska läsa i år, vilken väljer du?
Den unga Eliten! 

8. Vilken är den karaktär som du ogillar mest?
Joffery från Game of Thrones (Även om jag inte läst böckerna)

9. Om du fick lära känna en litterärkaraktär vem skulle det vara?
Gansey från The raven boys

10. Vilken bok har det sämsta serieavslutet någonsin?
Allegiant av Veronica Roth.

11. Vad är ditt drömyrke?
Eftersom jag pluggar till lärare måste det väl vara det. Men hade gärna fått pengar för att läsa. 

Eftersom det är så många som har blivit taggade tänkte jag att jag taggar alla som inte har svarat på frågor. Här är era frågor: 
1. Vilken är den bästa boken du läst i år? 
2. Hur många serier håller du på och läser? 
3. En bok alla älskar som du hatar
4. Läser du varje dag? 
5. Hur många böcker äger du? 
6. Vad fick dig att börja bokblogga?
7. Vilken är din favorit filmatisering av en bok?
8. Vilken bok ska du läsa härnäst?
9. Läser du snabbt eller långsamt?
10. Hur mycket pengar lägger du på böcker i månaden? 
11. Vad gör du när du inte läser eller bloggar? 

Kommentarer

  • Alba - Boklyckan säger:

    Jag måste banne mig ta och läsa The Land of Stories snart. Den verkar så himla bra. Är riktigt nyfiken! ;)
    Hur kunde jag glömma Joffrey?! Han är avskyvärd den lille odågan. Usch, hemska människa.
    Hur som helst, bra svar! :)

    Svar: sv: det måste du verkligen!!!! eller hur värre människa kan inte finnas!
    BokParadiset

    2015-04-18 | 22:28:09
    Bloggadress: http://boklyckan.blogspot.se
  • Bella säger:

    Vad kul att läsa dina svar! ^^ Och ja, Modernista har en riktigt härlig utgivning nu i sommar :D

    Svar: sv: tack snälla! och ja de har de verkligen!!
    BokParadiset

    2015-04-19 | 13:11:03
    Bloggadress: http://bellasbok.blogg.se
  • Ljufa säger:

    Jag kände mig träffad och svarade därför på dina frågor ☺️

    Svar: sv: men åh vad roligt!
    BokParadiset

    2015-04-25 | 09:21:12
    Bloggadress: http://ljufa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: