Bokparadiset

Månadssammanfattning Mars

Kategori: Sammanfattning

 
29. Shiver - Maggie Stiefvater
30. Mamette: Änglar och duvor - Nob
31. Mulgaraths vrede - Holly Black och Tony DiTerlizzi
32. All the bright places - Jennifer Niven
33. Den lilla prinsen - Antoine De Saint-Exupéry
34. My soul to keep - Rachel Vincent
35. Torka aldrig tårar utan handskar: Sjukdomen - Jonas Gardell
36. Deluxe - Anna Godbersen
37. Över näktergalens golv - Lian Hearn
38. City of Fallen Angels - Cassandra Clare
39. En fantastisk upptäckt av Hugo Cabret - Brian Selznick
40. The archived - Victoria Schwab
41. Rebel Belle - Rachel Hawkins
42. Foretold - Jana Oliver
43. Den unga eliten - Marie Lu (ej med på bild)

Antal Böcker:
15st
Antal svenska/Engelska: 8/7
Antal sidor:  4839 sidor
Antal kortisar (under 200): 3 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: Eragon av Christopher Paolini
Författarnas nationaliteter: USA (12) Frankrike (2) Sverige (1) Australien (1)
 
Köpta: 12
Rec-ex: 2
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 6

Mellan böcker i en serie: 3

Avslutade serie: 2
Antal omläsningar: 1

Sammanfattning: En väldigt bra månad trots att det var en vecka jag inte läste någonting på. Tyvärr var det två böcker jag gav upp också. Jag hoppas på att jag kommer hinna läsa några tegelstenar i april så att det blir en bra månad också! 

Kommentarer

  • Klara säger:

    Vad kul att du hade en bra läsmånad! Tyckte du om Shiver? Jag har funderat på att läsa den eftersom jag gillade de andra böckerna i The Wolves of Mercy Falls. :)

    Svar: sv: shiver är ju första boken i serien om wolves in mercy falls!
    BokParadiset

    2015-04-03 | 20:54:44
    Bloggadress: http://inutienbok.blogg.se
  • Elina säger:

    Din svacka märks inte i antalet böcker du läste i mars iallafall! Himla massa böcker du hunnit läsa!

    Svar: sv: Jag vet helt otroligt!! så hade jag läst lika många böcker en vecka till hade det nog blivit bästa månaden ever!
    BokParadiset

    2015-04-06 | 10:44:21
    Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/
  • elina säger:

    alltså shit!! 15 böcker och då läste du ändå inte på en vecka?! galet människa :D du måste läsa väldigt fort! men hur hinner du med att läsa så mycket? för visst pluggar du va? jag blir lite orolig för att jag inte kommer hinna läsa så mycket när jag börjar mitt universitetsplugg till hösten.. :/

    Svar: sv: ja alltså blev väldigt förvånad själv men alla är inte supertjocka heller. Men nej jag läser faktiskt inte så superfort bara det att jag lägger tid på att läsa! Ja jag pluggar men jag måste säga att jag hinner läsa mer när jag pluggar.än när jag jobbade. Man är ledig en heldel från skolan så det tror jag du kommer hinna göra :)
    BokParadiset

    2015-04-10 | 09:17:59
    Bloggadress: http://johanssonelinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här: