Bokparadiset

I min brevlåda 72

Kategori: Nya böcker

Lite nya böcker, har dock fler nya att visa upp men det tänkte jag göra i en book haul. 


Dockskelettet är ett recex från Rabén&Sjögren, tack så mycket. Velat läsa denna länge men aldrig beställt hem den på engelska. Har gillat alla böcker av Black som jag läst! John Green boken är från ett bokbyte med Tina

 
Den här boken har jag faktiskt redan läst och jag är himla kluven om vad jag tycker om den faktiskt. Men oerhört fina illustrationer är det i boken. 

 
Sen har vi tre pocketböcker. Water for elephants har jag sett halva filmen av för typ hur länge som helst så kommer inte ihåg det. Tyvärr är det filmomslaget på boken, och egentligen heter den ju Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow. Andra boken är Sarahs nyckel, vilket jag också tror har filmomslaget. Det är en andra världskrigs bok vilket jag älskar att läsa om. Sista boken är Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag, som jag tror kommer vara väldigt rolig utifrån titeln! 
 
Har ni läst någon av böckerna och vad tyckte ni om dem isf? 

Kommentarer

  • Bokprinsessorna säger:

    Saras Nyckel är riktigt bra och ja det är filmomslaget på den

    Svar: Sv: åh det låter lovande, och kul att det finns en film också då :)
    BokParadiset

    2015-06-23 | 17:02:00
    Bloggadress: http://bokprinsessorna.wordpress.com
  • Maddes bokblogg säger:

    Dockskelettet har jag precis börjat på!

    Svar: sv: Härligt! Är den bra hittills?
    BokParadiset

    2015-06-23 | 17:07:14
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se
  • Malin A säger:

    Har läst John Greens bok och tyckte den var sådär. Har dock inte gillat hans andra böcker heller utöver TFIOS.
    Har också läst "Jag är tyvärr..." och den var också ok, men lite too much som jag minns det. Dock extremt lättläst.

    Svar: sv: Jag har gillat alla John Greens böcker som jag har läst, Papertown och var är Alaska? Så jag hoppas på att jag gillar denna också!!
    BokParadiset

    2015-06-23 | 23:34:16

Kommentera inlägget här: