Bokparadiset

Månadssammanfattning april

Kategori: Sammanfattning


44. Eragon - Christopher Paolino
45. Mördarens apa - Jacob Weglius
46. Längtans rike - Libba Bray
47. A discovery of witches - Deborah Harkness
48. Paganinikontraktet - Lars Kepler
49. Underverk - Brian Selznick
50. Den röda pyramiden - Rick Riordan
51. Helena - Josephine Angelini
52. Odinsbarn - Siri Pettersen (Ej med på bilden)
 
Antal böcker: 9
Antal svenska/Engelska: 8/1
Antal sidor:  5571 sidor
Antal kortisar (under 200): 0 st 
Antal tegelstenar (över 500): 9st 
Påbörjade böcker: -
Författarnas nationaliteter: USA (6) Sverige (2) Norge (1)
 
Köpta: 7
Rec-ex: 2
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 5

Mellan böcker i en serie: 

Avslutade serie: 1
Antal omläsningar: 1

Sammanfattning: Nu var min tegelstensutmaning slut. Det har varit kämpigt att bara läsa tjocka böcker faktiskt. Måste nog mjuka upp mig i maj med att läsa korta och snabblästa böcker. Mitt mål var att läsa 5 och det klarade jag med bravur. Glad att jag ändå genomförde detta. Det var många böcker som blev lästa som nog bara hade stått väldigt mycket längre i bokhyllan om det inte vore för den här utmaningen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: