Bokparadiset

Månadssammanfattning September

Kategori: Sammanfattning


104. Bärnstenskikaren - Philip Pullman
105. The Heir - Kiera Cass 
106. Jag är så jävla easy going - Jenny Jägerfeldt
107. Cinder - Merissa Meyer
108. Den femte vågen - Rick Yancey
109. Sagan om Turid, Kungadottern - Elisabeth Östnäs
110. Half bad: Det mörka ödet - Sally Green
111. Alice in adventures in wonderland - Lewis Caroll
112. De odödligas regler - Julie Kagawa
113. Shadow of night - Deborah Harkness
114. Kodnamn verity - Elizabeth Wein
115. Good gril - Mary Kubica
116. Ett folk utan land - Melina Marchetta

Antal böcker: 14
Antal svenska/Engelska: 11/3
Antal sidor:  5729 sidor
Antal kortisar (under 200): 1 st 
Antal tegelstenar (över 500): 3st 
Påbörjade böcker: 
Författarnas nationaliteter: USA (7) England (4) Sverige (2) Australien (1)
 
Köpta: 8
Rec-ex: 4
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 2
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 4

Mellan böcker i en serie: 3

Avslutade serie: 1
Antal omläsningar: 1

Sammanfattning: Väldigt nöjd med läsningen. Hann med många väldiga bra böcker men också två som jag gillade sådär så de hamnar i bokbytet. Och helt sjukt många sidor, alltså 5723 sidor?! Aldrig läst så mycket men det kan bero på att jag pendlat väldigt mycket denna månade, och väldigt länge. Jag hoppas på att hinna med att läsa lika mycket nästa månad men tyvärr börjar en ny kurs då och det verkar vara mycket pluggande och läsande. Men jag har i alla fall gjort i ordningen en TBR och det finns så många böcker jag önskar att läsa i oktober. 

Kommentarer

  • veronica säger:

    shit vad du har hunnit läsa! Härligt!:)

    Svar: sv: Ja verkligen!
    BokParadiset

    2015-09-30 | 19:25:15
    Bloggadress: http://www.vettansbocker.blogspot.se
  • Maddes bokblogg säger:

    Vilken hög!

    Svar: sv: Hahah ja var tvungen att ta den stående för att alla skulle få plats!
    BokParadiset

    2015-09-30 | 19:48:16
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se
  • Lena säger:

    Du ser verkligen ut att ha haft en superbra läsmånad.

    Svar: sv: Ja det har jag verkligen!
    BokParadiset

    2015-09-30 | 20:25:43
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Monika säger:

    Flera bra böcker där. Fantastisk hög :)

    Svar: sv: Ja kan inte annat än hålla med dig :)
    BokParadiset

    2015-10-01 | 08:39:22
    Bloggadress: http://bokslut.blogspot.com/
  • Tina säger:

    Samma reaktion som varje månad, Herregud vad mycket du har hunnit med! :D Jag har knappt läst nånting alls känns det som, så jag hoppas på en bättre månad i oktober :)

    Svar: sv: Hahah jag vet inte ens själv hur jag hinner alltså! 0h vad tråkigt men ja då hoppas jag att oktober blir bättre!
    BokParadiset

    2015-10-01 | 17:33:57
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här: