Bokparadiset

Bambi i en dystopi

Kategori: Comics och Graphic novel

 
Titel: Sweet tooth; Out of the deep woods
Författare: Jeff Lemire
Serie: #1 Sweet tooth
Förlag: Vertigo
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 128
 
Handling: A cross between Bambi and Cormac McCarthy's The Road, SWEET TOOTH tells the story of Gus, a rare new breed of human/animal hybrid children, has been raised in isolation following an inexplicable pandemic that struck a decade earlier. Now, with the death of his father he's left to fend for himself . . . until he meets a hulking drifter named Jepperd who promises to help him. Jepperd and Gus set out on a post-apocalyptic journey into the devastated American landscape to find 'The Preserve' a refuge for hybrids. 
Jag gillar att pappret är strävt som i gamla serietidningar ni vet, dock är jag inte superförtjust i tecknar stilen. Dock växer den på mig genom boken. 
 
Gus vår huvudkaraktär är en hybrid så han är halvt människa och halvt kronhjort/älg? och jag fastnar verkligen för honom för att han är så himla söt. Han är så oskyldig och vill bara människors bästa. 
 
Tycker också man får ganska mycket bakgrundshistoria för att vara en comic/seriealbum vilket jag uppskattar. Brukar annars tycka att man bara slängs in i handlingen, men här berättar Gus mycket om vad som hänt och så. 
 
Jag kommer fortsätta läsa den här serien, men när jag plockar upp nästa del får jag se. 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: