Bokparadiset

Hur går det egentligen med de där målen jag har?

Kategori: Allmänt

Jag läste på Boken är tankens barn (så bra bloggnamn har hon!) att hon kollade av hur det går med hennes mål hon satt upp för 2016. Jag tänkte göra samma sak, eftersom det faktiskt motiverar mig att ta tag i alla mål jag har. 
 
x Läsa 100 böcker
I skrivande stund har jag läst 40/100 så där ligger jag verkligen bra till, 10 böcker före säger Goodreads. 
 
x Avsluta 10 serier
Har avslutat 4 serier, 5 om man räknar med omläsningar också. Vilket jag gör. Så hälften av målet :) 

x Slutet av året ska jag ha 50 mindre böcker. Börja 220 i slutet ska jag alltså ha 170 st. 
Om jag någonsin skulle lyckas med det här målet ska jag fira ordentligt. Just nu har jag 234 olästa böcker så med andra ord har jag efter fyra månader fler olästa böcker än vad jag hade i början av året. Det här kommer aldrig gå, haha! 
 
Av tolv böcker är jag färdig med 4. Två har blivit bortskänka (påbörjade men insåg att det inte var böcker jag ville läsa) och två har jag läst. Så här ligger jag precis i fas också. 
Här kollade jag vilka böcker jag nämnt och det är 27 böcker totalt. Av dem har jag läst 6, och för att ligga i fas borde jag ha läst nio. Men är ändå nöjd över att ha läst 6 böcker som jag sagt :)
 
Här har jag kvar en bok sen mars, men håller på att läsa den nu och sen har jag inte läst boken för april. Så inte riktigt i fas men nöjd ändå! 

Ligger så mycket bättre till än vad jag trodde, så helt klart nöjd! :) 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Det där med att antalet ökar istället för minskar känner man igen :) :)

    Svar: härligt att det inte bara är så hos mig!
    BokParadiset

    2016-04-23 | 15:33:51
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Anna säger:

    Efter att ha läst det här inlägget var jag tvungen att läsa mitt eget inlägg om mina mål för att se hur det gick för mig, och det gick ju lite bättre för dig, om man säger så ^^ Jag tror inte att jag ens är i närheten av att klara av ett enda mål, hahah^^ Men jag är inte bitter, jag har ju sju månader på mig!

    Och det där med att försöka få färre olästa böcker i bokhyllan verkar ju helt omöjligt? Förökar dem sig medan vi inte ser eller?!

    Svar: Hahhaha men du har ju också en stor vana att sätta mål som verkar orimliga för dig att uppnå ;) Hahah men tror på dig!!!! Det är ju trots allt som du säger sju månader att klara dem, kommer gå utmärkt!

    Sen undrar jag också det här med böckerna?!??!?!?! Vet inte vad som pågår på nätterna egentligen, tycker jag bara läser och läser men ändå blir det fler?
    BokParadiset

    2016-04-23 | 21:49:00
    Bloggadress: http://bookshelf.blogg.se
  • Nilmas Bokhylla säger:

    Härligt jobbat tycker jag!

    Svar: tack snälla, är faktiskt ganska nöjd trodde inte det gått så bra som det faktiskt har gjort ☺
    BokParadiset

    2016-04-24 | 10:59:39
    Bloggadress: http://www.nilmasbokhylla.se
  • Sofies bokblogg säger:

    Bra jobbat, ändå! Det är ju mycket tid kvar på året för resten av utmaningarna. :)

    Svar: tack! men ja det är de ju verkligen ☺
    BokParadiset

    2016-04-24 | 14:13:05
    Bloggadress: http://filo-sofie.blogspot.com
  • Louise säger:

    Det ser ju jättebra ut för dig! Bra jobbat! :) Skönt att ligga i fas med så många mål :)

    Det här med att minska antalet olästa böcker i bokhyllorna tycks ju stört omöjligt, funderar också på om de flyger hit på natten ;)

    Svar: Tack! Ja det känns riktigt bra :)
    Hahaha ja jag håller med, fattar verkligen inte vart de kommer ifrån...
    BokParadiset

    2016-04-27 | 09:54:05
    Bloggadress: http://bokenartankensbarn.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: