Bokparadiset

Mauritz recenserar...

Kategori: Fantasy

Fotad av Maurtiz.
 
För ett tag sen fick jag hem Glastronen av Sarah J. Maas som många andra bloggare, dock har jag redan läst den på engelska. Så med andra ord tänkte jag inte läsa den. Men Mauritz tycker man ska läsa alla böcker man får hem som rec-ex vilket gjorde att han bestämde sig för att läsa den (och alla böcker som kommer hem nu är tydligen till honom?) 
 
Vad tyckte du om boken i helhet?
Den var intressant och över förväntan. 
 
 
Vad tycker du om världen? 
Man kunde få mer information om den, nu får man inget hum om hur stor den är och det är typ bara massa namn. 
 
Vem är din favorit karaktär? 
Chaol är roligt, men jag hade gärna velat ha mer bakgrundsinfo om honom, dock säger min sambo att man får det i bok två. 
 
Vad tycker du om Celina? 
Jo hon är faktiskt en intressant människa. Hon verkar vara genuin.
Sidenot: Mau fattade inte hur hennes namn uttalades så när jag frågade om Celina fattade han ej vem det var så jag frågade vad han läste det som; svaret var att så fort han läste hennes namn bytte han ut det mot Du, hahah.
 
Kommer du fortsätta läsa serien?
Ja det kommer jag göra, måste vet vad som händer. (Med andra ord kommer jag få låna ut mina böcker, hemsk tanke! Men vad gör man inte för kärleken?) 
 
Viktigaste frågan Chaol eller Dorian?
Den är jobbigt... Men Chaol är roligt. 
 
Vad får boken för betyg?
3.5/5 (Hårda bud men andra ord.)
 
Tack till Modernista för rec-exet! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: