Bokparadiset

Äntligen!

Kategori: Middle grade

 
Titel: An author's odyssey
Författare: Chris Colfer
Serie: #5 Land of stories
Förlag: Little Brown
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 438
 
Vet ni hur länge jag velat ha den här boken? Precis, sen förra sommaren när jag läste ut bok fyra. Så jag förhandsbokade den, så jag skulle få den precis när den kommit ut. Fick jag det? Nej, istället kom den 18 dagar efter det. Så med andra ord var det sista gången jag förhandsbokade en bok. Såklart hade jag velat läsa ut den direkt, men tyvärr har jag jobbat, fyllt år, firat min pojkvän som fyllt år osv. Så det tog mycket längre tid än vad jag ville, men det var värt de. Den var helt fantastisk. 
 
RECENSIONERN KAN INNEHÅLLA SPOILER OM DU INTE LÄST TIDIGARE BÖCKER.
 
Så boken fortsätter precis där bok fyra slutade. The masked man har tagit över Fairyland och såklart måste Alex och Conner försöka rädda landet men hur? De kommer på att de kan använda samma medel som i bok fyra och ta sig in i Conners noveller, vilka kan vara bättre än hans karaktärer? 
 
Jag älskade att man får följa med in i Conners berättelser, han är min favorit av syskonen så det var kul att han äntligen fick mer uppmärksamhet. Sen tycker jag det var väldigt roligt att man fick lära känna honom genom hans historier också, även sånt han själv inte visste. Jag hade älskat att läsa om fler sagor som inte Colfer tagit upp än, men samtidigt tror jag det kanske hade blivit för upprepande, i vilket fall som helst älskade jag att det var hans noveller! 
 
Colfer har alltid varit en duktig författare, men här tycker jag det blir ännu bättre i den här boken. Flera gånger reflekterade jag över hur bra boken är skriven och hur mycket han har utvecklats. Eller så har jag inte tänkt på det när jag läst tidigare böcker. Mina favoritböcker i serien är definitivt bok 1,3 och 5 i alla fall! Vilka är era? 
 
Okej sen måste vi prata om slutet. Så läs inte vidare om du inte läst boken, kommer inte spoila något men du kanske absolut inte vill veta något om boken. Men alltså jag trodde det här skulle vara sista boken i serien? Men det kan de ju inte vara? Man får ju läsa början på en bok (läste inte det) men det verkar ju vara hur allt startade typ? Har någon mer info än jag eller? Skulle bli så lycklig om serien faktiskt inte är slut! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: