Bokparadiset

En favoritbok

Kategori: Contemporary

 
Titel: Anna and the French Kiss
Författare: Stephanie Perkins
Serie: #1 Anna and the french kiss
Förlag: Speak
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 372
 
Anna ska flytta till en internatskola i Paris för att läsa sitt sista år innan hon börjar på colleage. Något hon absolut inte ser framemot, hon vill inte flytta ifrån sin bästis, sin lillebror och mamma och definitivt inte Toph, killen som äntligen kysste henne dagen innan hon flyttade. HÄR är min recension på boken första gången jag läste den. 
 
Jag har velat läsa om den här boken såå länge och nu är det äntligen gjord. Dock kom jag ihåg i princip allt som hände, men det var helt fantastiskt att uppleva det en gång till. 
 
Det som är de bästa med boken är ju att den utspelar sig i Paris, jag blir så oerhört sugen på att åka dit igen när jag läser boken. Dessutom var det flera år sen jag var där och de regnade hela tiden, så jag fick inte riktigt uppleva det romantiska Paris. 
 
Jag älskar relationen mellan Anna och St. Clair, de börjar som vänner och blir riktigt tighta innan de blir något mer. Det är verkligen ingen insta love. De stöter på så många problem på vägen så det är imponernade att de försöker och försöker. Men blir det en riktig bladvändare av alla dessa problem. Jag hade kunnat läsa ut boken i en sittning om det inte vore för att livet skulle komma emellan. 
 
Perkins språk är väldigt inbjudande och precis som jag sa är det en riktig bladvändare för mig. Jag är oerhört taggad på att läsa resterande böcker, speciellt när vi fick träffa Isla i den här boken! Vi får se om de andra två böckerna kan toppa den här, men jag är tveksam faktiskt. Jag älskar denna! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Sofies bokblogg säger:

    En härlig feel good! Vill gärna läsa sista delen i serien snart. :)

    Svar: Jag måste läsa tvåan och trean :)
    BokParadiset

    2016-08-22 | 14:51:09
    Bloggadress: http://filo-sofie.blogspot.com

Kommentera inlägget här: