Bokparadiset

Röta

Kategori: Mytologi

 
Titel: Röta
Författare: Siri Pettersen
Serie: #2 Korpringarna
Förlag: B. Wahlström
Utgivningsår: 2015
Sidantal: 525
 
Vi får följa vad som händer med Hirka efter hon gått igenom stenarna och är i vår värld. Är allt som hon trodde? Att hon har hittat sitt hem och hennes plats i världen. Har hon hittat likasinnade människor? Och hur kommer det gå för Rime när han är kvar i sin värld? Kommer han ta sin plats i rådet? 
 
Den här boken läste jag i en read a long vilket var skitkul. Jag tänkte över boken mycket mer än vad jag annars skulle göra just för att jag skrev ner mina tankar medan jag läste, dessutom fick jag ta del av andras tankar under tiden också vilket bidrog till mer funderande över boken, eftersom alla uppfattar olika saker osv. Så vill ni veta mina tankar under läsningens gång läs HÄR, HÄR och HÄR.
 
Till en början tyckte jag det var lite tråkigt att Hirka var i vår värld men efter att ha kommit in i boken tyckte jag inte alls det, utan det utvecklade boken mer. Sen var det väldigt roligt att vi fick träffa flera nya karaktärer, gillade verkligen Siaren och Graal. Att man inte vet vem som är god och ond. Älskar när man får klura på det och man byter sida hela tiden för att man vet liksom inte. 
 
I den här delen fick vi även läsa ur Rimes PoV och jag är lite kluven till det. Jag gillar det för att han är kvar i deras värld och jag vill fortfarande veta vad som händer där. Å andra sidan var hans kapitel ganska så tråkiga första halvan av boken. Tyvärr tycker jag att han helt tappar fokus på vad han borde fokusera på och blir lite smått galen. Men jag hoppas det löser sig i sista boken. Vilket jag tror. 
 
Gillade verkligen den här, och jag hoppas på att det blir en read a long på tredje boken snart. Annars måste jag läsa den själv snart för jag måste får veta hur allt kommer sluta! 
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: