Bokparadiset

2015 statistik del 4

Kategori: Sammanfattning

Här kommer min sista sammanfattning för 2015!
 
 
 
Är imponerad att jag läst mest böcker som kommit ut 2015, tyder på att jag faktiskt läser många av dem nya böckerna som kommer ut. Men det är som väldigt överraskande är ju 2008, var det ett väldigt bra bokår och jag har äntligen läst några av dem böckerna? 
 
Första boken jag läste i år var   och sista var .
 
Sammanlagt för 2015 så läste jag 55 991 sidor. I genomsnitt blir det ungefär 153 sidor per dag. Det gör att varje bok hade i genomsnitt ungefär 370 sidor. 
Dessa siffror är helt sjukt, alltså jag har läst såå mycket detta året så jag fattar inte ens det. 153 sidor per dag och så läser jag inte ens alla dagar. Och att i genomsnitt är böckerna så tjocka, det är också helt facinerande! 

Sammanlagt har detta varit mitt bästa läsår någonsin och jag har svårt att tro att jag kommer toppa det 2016. 
Se även; Del 1, Del 2 och Del 3.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: