Bokparadiset

Månadssammanfattning Juni

Kategori: Sammanfattning

Jag är väldigt nöjd med böckerna jag läst, det är några som blivit riktiga favoriter och jag tvivlar inte på att någon dem kommer vara med bland mina topp 2016. Jag hade gärna velat läsa mer, men sommaren är av någon anledning då jag har minst lästid. Nu har jag dessutom påbörjat ett nytt jobb så jag är helt slut när jag kommer därifrån. Men det är ändå inte en så liten hög jag hunnit med, och jag har verkligen gillat alla böcker så det är så roligt! 
 
 
58. The Raven king - Maggie Stiefvater
59. Amulet; The cloud searchers - Kazu Kibuishi
60. Splendor - Anna Godbersen
61. Animalium - Jenny Broom & Katie Scott
62. The rose and the dagger - Renée Ahdieh
63. Partyprinsessan - Meg Cabot
64. Sommarbruden - Marita Conlon-McKenna
65. George - Alex Gino
66. Röta - Siri Pettersen
67. I dina ögon - Sarah Dessen
 
Antal böcker: 10
Antal svenska/Engelska: 6/4
Antal sidor:  3403 sidor
Antal kortisar (under 200): 2 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: En oväntad semester, Mörk ängel
Författarnas nationaliteter: USA (6) England (2) Norge (1) Japan (1) Irland (1)
 
Köpta: 8
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 2
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 0

Mellan böcker i en serie: 3

Avslutade serie: 3
Antal omläsningar: 0
 
Favoriter den här månaden: Röta, Sommarbruden, The Raven King, I dina ögon, The rose and the dagger och Amulett

Kommentarer

  • Maddes bokblogg säger:

    fin hög :)

    Svar: Tack, blev endel böcker :)
    BokParadiset

    2016-07-01 | 23:01:32
    Bloggadress: http://www.bokgodis.blogspot.se
  • Lena säger:

    Vilken härlig hög.

    Svar: Riktigt många bra också faktiskt :)
    BokParadiset

    2016-07-02 | 16:01:37
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Petra säger:

    Åh, visst var The Raven King bra?!😍 Och jag är jättenyfiken på The Rose & the Dagger. Måste helt klart läsa den snart. 😊

    Svar: Alltså ja, så bra!! Alltså du måste läsa den snaaart, så sjukt bra!!
    BokParadiset

    2016-07-03 | 12:49:27
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se
  • Lena säger:

    Ser ut som en härlig hög.

    Svar: Ja det var de :)
    BokParadiset

    2016-07-03 | 19:13:56
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: