Bokparadiset

Väljer du...

Kategori: Listor/Taggar

Jag tror det var Enligt O som skapade den här taggen och jag älskar sådana här snabba frågor så tänkte haka på den med, även om det var ett litet tag sen den här cirkulerade :) 
 
Väljer du …
 
strut eller bägare?
Gillar inte strut så alltid bägare, dessutom är det mindre kladdigt :) 
 
rosévin eller bubbel?
På sommaren är det alltid rosé som gäller. Bästa som finns är att sitta på uteservering och dricka rosé! 
 
Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg?
Tyvärr brukar jag ofta missa det, men älskar verkligen Allsång.
 
hav eller sjö?
Bor på kusten men en dröm vore att ha ett hus precis vid havet.
 
pocket eller e-bok?
Kan inte läsa e-böcker.. 
 
deckare eller feelgood?
En favorit genre. 
 
fotbolls-EM eller OS?
Jag är egentligen inte så intresserad av något av de, men gillar att hänga med lite i båda. 
 
tegelstenar eller tunnisar?
Även om det inte är superofta jag läser tegelstenar så föredrar jag dem. 
 
Livet efter dig eller Independence Day 2?
Inte sett filmen än men ska, älskade boken och har hört så mycket bra om filmen! 
 
Zlatan eller Ronaldo?
Zlatan är så arrogant vilket jag inte alls gillar, så jag passar på denna! 
 
sol eller skugga?
Klarar inte av värme tyvärr. 
 
film eller tv-serie?
Älskar när man hittar en riktigt bra serie och kan följa karaktärer riktigt länge. 
 
blåbär eller hallon?
Mums! 
 
Bruce Springsteen eller Håkan Hellström?
Har alltid varit ett fan och kommer alltid att vara. Älskar när min telefon ringer eftersom jag har en Håkan låt som ringsignal. 
 
originalpocket eller filmomslag?
Tror inte det finns en enda bok där jag föredrar filmomslaget. 
 
nytt eller gammalt?
Älskar nya böcker, både nya utgivningar och att få köpa nya böcker. Och nya kläder osv. Inte så bra för miljön dock.. 
 
slalomläsning eller en i taget
Händer att jag slalom läser och har inga problem med det. Men föredrar ändå att läsa ut en bok i taget. 
 
Facebook eller Instagram?
Instagram! Facebook använder jag bara till vår grupp i klassen och sånt. Men instgram uppdaterar jag gärna, elinbokparadiset om ni inte följer mig. Har även en mer personlig där heter jag eliinlorentzon
 
skratta eller gråta?
I verkliga livet skrattar jag mest men tittar jag på tv/film/serie eller läser gråter jag nog mest. 
 
getingar eller myggor?
Är livrädd för getingar men hatar att få myggbett. I en fantastisk värld skulle jag slippa båda.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: