Bokparadiset

Hur slutar det för överklassen?

Kategori: Contemporary

 
Titel: Splendor
Författare: Anna Godbersen
Serie: #4 Luxe
Förlag: HarperCollins
Utgivningsår: 2010
Sidantal: 393
 
Handling: As spring turns into summer, Elizabeth relishes her new role as a young wife, while her sister, Diana, searches for adventure abroad. But when a surprising clue about their father's death comes to light, the Holland girls wonder at what cost a life of splendor comes.
Jag har verkligen gillat den här serien, och när sista boken inte fanns översatt till svenska beställde jag givetvis hem den engelska. 
 
Mina favoriter har alltid varit Diana och Henry och det såg så himla ljust ut för dem i den här boken vilket gjorde mig så lycklig. Vad som jag gillade i den här boken var att det hände så himla mycket med alla karaktärer, allt drog ut till sin spets liksom. 
 
Eftersom det är sista boken i en serie måste vi prata lite om slutet, jag är en aning missnöjd med det men å andra sidan är jag inte det. Jag ville inte att boken skulle ha ett lyckligare slut, den enda som det slutade så bra som det kunde var för Elisabeth de andra hade inte lika lyckligt. Sen kan jag ändå gilla det för att författaren vågar göra ett slut som inte är helt perfekt heller. 
 
Jag har verkligen gillat den här serien, det är lättsamt och det är så himla skönt att läsa dessa när man behöver något lättsmält eller när man känner att man är påväg in i en lässvacka. 
 
Betyg: 4/5
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: