Bokparadiset

Önskar att detta inte var sista boken

Kategori: Häxor

 
Titel: The book of life
Författare: Deborah Harkness
Serie: #3 All souls trilogy
Förlag: Headline
Utgivningår: 2015
Sidantal: 608
 
Handling: After traveling through time in Shadow of Night, the second book in Deborah Harkness’s enchant­ing series, historian and witch Diana Bishop and vampire scientist Matthew Clairmont return to the present to face new crises and old enemies. At Matthew’s ancestral home at Sept-Tours, they re­unite with the cast of characters from A Discovery of Witches—with one significant exception. But the real threat to their future has yet to be revealed, and when it is, the search for Ashmole 782 and its miss­ing pages takes on even more urgency. In the tril­ogy’s final volume, Harkness deepens her themes of power and passion, family and caring, past deeds and their present consequences. In ancestral homes and university laboratories, using ancient knowl­edge and modern science, from the hills of the Auvergne to the palaces of Venice and beyond, the couple at last learn what the witches discovered so many centuries ago.
Alltså jag vet inte vart jag ska börja. Den här boken är så fantastisk på så många vis. Okej vi kan ju börja med alla jag ÄLSKAR Diana och Matthew ihop, de är ett av mina favoritpar och de är perfekta ihop. Älskar att de kompletterar varandra så bra och att deras kärlek är så stark. Och eftersom detta är en vuxenbok så är det inte massa onödigt trams, utan de PRATAR faktiskt med varandra. Sen gör de såklart saker som de vet att den andra kommer ogilla, men så är det ju. 
 
Bok nummer två var såå bra, älskade verkligen handlingen, det händer så himla mycket i den här serien. Med andra ord var jag lite orolig över den här boken, om allt skulle vävas ihop snyggt. Men jag behövde inte vara orolig för den här bokens handling är lika bra. Alla lösa trådar knyts ihop och jag är mycket nöjd med slutet. Önskar dock att det fanns fler böcker i serien så allt inte var slut än. Tur att man kan läsa om böcker.  
 
Jag älskade varje stund jag läste boken och det var riktigt jobbigt att läsa ut den. Jag älskar den här serien så himla mycket, och att veta att jag inte har något mer bok att läsa känns jobbigt. Känns som om jag redan vill läsa om serien, men de får nog vänta lite med tanke på hur tjocka böckerna är. 
 
Känner att jag inte vill spoila boken för er så svårt att säga mer om den. Men alltså gillar ni urban fantasy så läs den här. Vampyrer må vara uttjatat men det är inte samma vinkel som många andra urban fantasy böcker har, utan här är det mer fokus på handlingen typ. 
 

Kommentarer

  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Den här serien verkar så bra, måste nog ta och köpa första boken snart :)

    Svar: GÖR DET! Rekommenderar att köpa den på engelska eftersom bara första boken finns på svenska :)
    BokParadiset

    2016-03-14 | 19:16:19
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Evelina säger:

    Jag läste den första delen för några år sedan på svenska och älskade den! Jag hade hoppats på att de andra delarna skulle översättas också, men det verkar inte så så jag får väl se till att läsa de på engelska :)

    Svar: Precis likadant för mig, gick och väntade på att den skulle komma ut på svenska men det lär den ju aldrig göra så då började jag läsa de engelska istället!
    BokParadiset

    2016-03-14 | 19:51:51
    Bloggadress: http://www.ewelinasbokblogg.blogspot.se
  • Tina säger:

    Måste nästan ge den här serien en chans till. Gillade ju inte alls första boken när jag läste den. :P

    Svar: Say Whaaaat? Hahah nädå, man kan ju inte gilla alla böcker heller, men du kan ju alltid ge den en till chans ;)
    BokParadiset

    2016-03-14 | 20:24:31
    Bloggadress: http://tinaelisabeth.blogg.se

Kommentera inlägget här: