Bokparadiset

Prinsen ska väljas

Kategori: Contemporary

 
Titel: The Crown
Författare: Kiera Cass
Serie: #5 The selection
Förlag: Harper Collins
Utgivningsår: 2016
Sidantal: 278
 
Handling: When Eadlyn became the first princess of Illéa to hold her own Selection, she didn't think she would fall in love with any of her thirty-five suitors. But as events at the palace force her even further into the spotlight, Eadlyn realizes that she might not be content remaining alone. 
 
Eadlyn still isn't sure if she'll find the fairy-tale ending her parents did twenty years ago. But sometimes the heart has a way of surprising you...
Först måste jag säga att jag vet att de var jättemånga som inte alls gillade The heir men även om ni inte gjorde det måste ni läsa den här för den är helt fantastiskt, jag läste ut den i en sittning (fast med lite gråtpauser). Så låt er inte avskräckas utan plocka upp den här istället! Det är en riktig bladvändare som är snabbläst och helt seriöst går det inte lägga ifrån sig den fören sista sidan är läst. 
 
Det finns så många killar jag vill att hon ska välja i den här boken, eller tre är det som mitt hjärta bultar lite extra över och det gör det så himla roligt för det är inte självklart vem hon ska välja. Det var ungefär de sista sidorna det stod klart vem det skulle bli. Men tillslut blev det han jag hoppades på mest. Även om jag dock bytte vem jag hejade på under hela boken, haha! 
 
Det här boken gav mig så himla mycket känslor också, alltså jag gråter ju alltid och i den här boken gråter jag när det är fint, sorgligt, vacker, romantiskt ungefär hela tiden. Jag var tvungen att ta pauser i mitt läsande för jag fick så ont i huvudet av allt gråtande. Efter jag läst ut den så hade jag huvudvärk som höll på att gå över till migrän, förstår ni hur mycket jag grät alltså? Hahah tur att Mauritz inte var hemma, han skrattar alltid åt att jag gråter åt allt. 
 
Men nu är frågan, det här skulle ju vara sista boken men det finns faktiskt en öppning så det skulle kunna komma en till bok. Jag skulle absolut inte klaga eftersom jag ÄLSKAR den här serien, men jag tycker också att man måste bestämma när en serie ska vara slut. Men jag ska inte säga för mycket, det här ska ju vara sista boken. 
 
Betyg: 5/5
 

Kommentarer

  • Petra säger:

    Haha, jag grät också jättemånga gånger. När det var romantiskt, när Eadlyn gjorde det där valet för sina föräldrar, när det var romantiskt igen, i slutet, osv, osv.. ;)

    Svar: Åhhhh jag håller med!!! Hela boken var en gråtfest! När hon skulle berätta för sina pappa var jag tvungen att ta en paus för jag grät så mycket haha :')
    BokParadiset

    2016-05-23 | 08:43:10
    Bloggadress: http://petrasbokblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: