Bokparadiset

Månadssammanfattning Oktober

Kategori: Sammanfattning

Det har varit en riktigt bra månad för mig, många omläsningar och jag har verkligen tyckt om allt jag läst. Dessutom har jag läst ganska många böcker som stått länge i hyllan och som troligtvis hade stått där ett tag till, men nu är de lästa!
 
Tyvärr var bloggandet inte alls lika bra den här månaden, men ibland finns tiden helt enkelt inte till. Sen följde jag inte min TBR så bra, ville väldigt gärna läsa de böckerna jag inte hann med också.. 
 
 
105. Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
106. Spökstaden - Ransom Riggs
107. Själars bibliotek - Ransom Riggs
108. Astrid Lindgren - Agnes-Margrethe Bjorvand & Lisa Aisato
109. Half bad; Häxornas krig - Sally Green
110. Dödsritten - Maggie Stiefvater
111. Blod&Stjärnstoft - Laini Taylor
112. Gudar&Monster - Laini Taylor
113. Tidsresenärens hustru - Audrey Niffenegger
114. Flat-out Celeste - Jessica Park
115. Gone girl - Gillian Flynn
116. Thuren Ferdninand - Munro Leaf 
117. The woods; The Arrow - James Tynion IV &Michel Dialynas
 
Antal böcker: 13
Antal svenska/Engelska: 11/2
Antal sidor:  4659 sidor
Antal kortisar (under 200): 3 st 
Antal tegelstenar (över 500): 3st 
Påbörjade böcker: The lie tree, Project Rosie, 100 bad girls.... och Stark som en björn, snabbt som en örn. 
Författarnas nationaliteter: USA (11) Norge (2) England (1) 
 
Köpta: 7
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 5 (2st gamla)
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 0 
(The woods var påbörjad sen tidigare likaså Miss Peregrines..) 
Mellan böcker i en serie: 2

Avslutade serie: 4
Antal omläsningar: 4
Favoriter den här månaden: Miss Peregrines-serien, Önskemånglarens dotter-serien och Flat-out Celeste.

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Oj du fick verkligen till en bra läsmånad, man behöver ju inte alltid prioritera många inlägg!! Skönt att få avverka lite hyllvärmare :)

    Svar: Nä visst är det så, bara att man själv känner av att man vill det.. Ja hade behövt avverka några till!
    BokParadiset

    2016-11-02 | 22:15:16
    Bloggadress: http://www.bokraden.blogspot.com
  • Lena säger:

    Vilken härlig hög du läst. Själarnas bibliotek , Tidsresenärens hustru och Half Bad-serien skall jag försöka plocka upp snart.

    Svar: Alla böckerna är bra så det låter lovande :)
    BokParadiset

    2016-11-03 | 11:10:16
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/
  • Jamie säger:

    Vilken härlig läsmånad! :)

    Svar: Ja riktigt nöjd är jag!
    BokParadiset

    2016-11-03 | 15:55:54

Kommentera inlägget här: