Bokparadiset

.... och luktade på blommorna.

Kategori: Klassiker och kult

 
Titel: Ferdinand
Författare: Robert
Serie: -
Förlag: Modernista
Utigvningsår: 2016
Sidantal: 74
 
Jag älskar allt som har med Kalle Ankas jul att göra, och då finns ju såklart kortfilmen med Ferdinand med, därför var jag helt klart intresserad av den här boken när jag såg den bland Modernistas höst utgivning. Så när den föll ner i lådan blev jag riktigt glad! Älskar verkligen den röda färgen de har valt till omslaget.
 
Jag blev riktigt förvånad över hur lik den teckande Ferdinand (alltså den som visas på julafton med Kalles jul) var den här boken, det är exakt samma text som repliker och dessutom är illustrationerna är som filmen också. Men jag älskar den så det gör mig inget att ha det i bokform också. Det visar ju också egentligen bara hur bra de lyckats göra filmen. 
 
Tack Modernista för rec-exet!
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: