Bokparadiset

Projekt; Hitta en fru

Kategori: Chicklit

 
Titel: Projekt Rosie
Författare: Graeme Simsion
Serie: #1 Don Tillman
Förlag: Bonnier pocket
Utgivningsår: 2014
Sidantal: 317
 
Jag har hört ganska så mycket om den här boken, både positivt och negativt. Men jag måste säga att jag fastnade för boken mer än vad jag trodde. Boken handlar om Don som kan beskrivas som Sheldon (från Big band theroy) fast i bokform. Don bestämmer sig för att han ska hitta en fru, så han gör ett formulär som kvinnor ska få fylla i, som då ska passa utefter hans önskemål. Men allt går inte riktigt som han tänker sig. 
 
Den här boken är så söt och roligt. Jag älskar Don, han är helt fantastiskt! Jag älskade verkligen att läsa om honom, han är en så fin människa tycker jag ändå. Rosie gillade jag också, dock blev jag liiiite irriterad på henne mot slutet..
 
Jag gillade den här boken riktigt mycket, jag är glad att det finns en fortsättning. Som dessutom står i hyllan och väntar på mig! 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: