Bokparadiset

Månadssammanfattning Augusti

Kategori: Sammanfattning

Den här veckan har jag inte hunnit läsa något, är tillbaka till skolan och är inte riktigt helt van med rutinerna. Inte läst på tåget som jag brukar och inte läst vare sig på kväller eller när jag var ledig. Nästan som en liten svacka, kan också bero på att jag läste så himla mycket i augusti så jag känner mig lite mätt på läsningen? Jag vet inte men hoppas att det blir ändring på det, har så många böcker jag egentligen vill läsa! 
 
Men så nöjd över att ha läst så många engelska böcker, tycker jag mest köper böcker på engelska men ändå så är det alltid mest svenska böcker som blir läsa. Dessutom har jag verkligen gillat alla böcker sååå mycket! Sen kan jag säga att snart kommer det upp ett bokbyte, så söndag hoppas jag! 

 
78. An author's odyssey - Chris Colfer
79. Anna and the French kiss - Stephanie Perkins
80. I hate Faryland - Skottie Young
81. One crazy summer - Rita Williams-Garcia
82. Glasblåsarnsbarn - Maria Gripe
83. Harry Potter and the cursed child - J.K Rowling, Jack Thorne, John Tiffany
84. Fire with fire - Jenny Han och Siobhan Vivian
85. Ett veck i tiden - Madeleine L'Engle
86. Du, bara - Anna Ahlund
87. Peter Pan och Wendy -
88. Flirting in Italian - Lauren Henderson
89. Kissing in Italian - Lauren Henderson
90. Summer days & summer nights - Stephanie Perkins
Antal böcker: 13
Antal svenska/Engelska: 4/9 
Antal sidor:  3423 sidor
Antal kortisar (under 200): 3 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: En oväntad semester, Heir of fire och Ett hundra mil
Författarnas nationaliteter: USA (8) England (6) Sverige (2) 
 
Köpta: 10
Bokklubbsbok: 
Rec-ex: 3 
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie:
2 (Anna and the french kiss och Flirting in Italian är påbörjade sen tidigare)
Mellan böcker i en serie: 2

Avslutade serie: 1 
(är dock osäker)
Antal omläsningar: 2
 
Favoriter den här månaden: Harry Potter, I hate Fairyland, Du, bara, Anna and the French kiss, Land of stories, Fire with fire. (Hade nääästan kunnat nämna alla böker här) 

Kommentarer

  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Vilken härlig läsmånad du har haft! :)

    Svar: Ja läste så sjukt många bra böcker :)
    BokParadiset

    2016-09-02 | 21:22:38
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Jamie - En blogg för bokugglor säger:

    Jag har förresten taggat dig i en tagg på min blogg, om du är intresserad såklart :) Den finns här http://bokugglor.blogspot.se/2016/08/tbr-tagg.html

    Svar: NU har jag gjort den, är sämst, men TUSEN TACK för taggen!
    BokParadiset

    2016-09-03 | 13:41:50
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se
  • Lena säger:

    Du ser ut att ha haft en fin läsmånad.

    Svar: Ja, jag är riktigt nöjd!
    BokParadiset

    2016-09-06 | 21:01:49
    Bloggadress: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: