Bokparadiset

Någon måste stoppa Ivy pocket

Kategori: Middle grade

 
Titel: Någon måste stoppa Ivy Pocket
Författare: Caleb Crisp
Serie: #2 Ivy Pocket
Förlag: Modernista
Utgivningsår: 2017
Sidantal: 422
 
Blev så glad när jag såg att Modernista översatte och gav ut andra boken om Ivy Pocket! Det här är verkligen en så himla rolig serie och det går inte låta bli att skratta när Ivy slänger sina förolämplingar runt sig. 
 
Ivy har nu hamnat hos paret Snagsby som är kisttillverkare. Ivy tror självklart att hon är den bästa tänkbara dottern trots att hon mest blir som familjens askunge. Trots hennes "lugna" tillvaro lurar onskan runt hörnet och Ivy är centrum av kaoset, och det är bara hon som kan lösa allt. 
 
Det här är en så uppfriskande middle grade bok och jag tror att alla åldersgrupper kan uppskatta den här boken. Man får nog också vara en mogenläsare om man ska förstå boken i helhet. Det är mycket sarkasm och Ivy slänger med förolämpningar åt höger och vänster som egentligen bara ärliga obeservationer vilket gör att jag sitter och skrattar samtidigt som jag ibland måste sluta läsa för det blir lite för ärligt ibland, haha! 
 
Inte bara är boken väldigt rolig, bilderna till historien är fantastiska. Älskar stilen som används och det hade gärna fått vara massa fler bilder!
 
Boken slutar i en cliffhanger och jag kan inte bärga mig tills jag får veta om Ivy lyckas lösa allt som står inför henne, och hur hon gör det!

Tack Modernista för rec-exet!

Betyg: 4/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: