Bokparadiset

Årets första månadssammanfattning

Kategori: Sammanfattning

Allså vilken läsmånad! Jag är så himla nöjd. Även om jag läste böcker hela hösten var det inte sånt sug som jag haft denna månaden. Det är något med nytt år och man sätter upp massa mål och böcker man vill läsa om verkligen triggar mig och som ger mig sån läslust. Ska försöka hålla koll mer på mina mål genom hela året så kanske jag är peppad hela tiden!
 
Inte bara läslusten är jag nöjd med, utan även hur mycket olika böcker jag läst den här månaden. Både böcker som stått väldigt länge och nya, böcker jag velat läsa superlänge och en salig blandning av genre. SÅ NÖJD. 
 
 
1. Ronja Rövardotter - Astird Lindgren
2. Björnstad - Fredrik Backman 
3. Kockskola för ensamma hjärtan - Marita Conlon-McKenna
4. Dear Charlie - N.D Gomes
5. Stål - Silva Avallone
6. The false prince - Jennifer A. Nielsen
7. My soul to steal - Rachel Vincent
8. Fragments - Dan Wells
9. Destined - Aprilynne Pike
10. Om du vill ha oxå - Maj Lundgren
11. Lilla Berlin; so last year - Ellen Ekberg
 
Antal böcker: 11 st
Antal svenska/Engelska: 6/5
Antal sidor:  3720 sidor
Antal kortisar (under 200): 2 st 
Antal tegelstenar (över 500): 1st 
Påbörjade böcker: 100 bad girls.... The runaway king, Dödens märke och Stark som en björn, snabbt som en örn. 
Författarnas nationaliteter: USA (4) Sverige (4) Italien (1) Irland (1) Skottland (1) 
 
Köpta: 8
Bokklubbsbok: 1
Rec-ex: 1
Lånade: 
Fått/bytt (Tävlingsvinst,present): 1
Bokvänsbok: 

Påbörjade serie: 
3
Mellan böcker i en serie: 2

Avslutade serie: 1
Antal omläsningar: 
Favoriter den här månaden: Björnstad, The false prince och Destined

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Du verkar ha fått till en riktigt bra läsmånad!! :)

    Svar: Ja så himla nöjd över mitt lässug!
    BokParadiset

    2017-02-03 | 08:10:04
    Bloggadress: http://www.bokraden.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Att ha mål gör så stor skillnad! Har också tagit tag i många böcker som stått lite för länge i hyllan.

    Svar: Ja jag blir mer motiverad av det, så för mig funkar det utmärkt!
    BokParadiset

    2017-02-03 | 12:32:43
  • Lena säger:

    Vilken bra start på året.

    Svar: Ja jag är himla nöjd!
    BokParadiset

    2017-02-03 | 18:40:13
    Bloggadress: http://https://lenasgodsaker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: