Bokparadiset

Bokreastatistik

Kategori: Sammanfattning

Ingen har väl missat att jag älskar statistik? Jag gjorde det här inför förra bokrean så jag tänkte att jag gör likadant i år, det är kul att se hur många av de där billiga böckerna man faktiskt läser. Kan gissa redan i förväg att jag läst typ en eller två böcker ifrån förra årets rea... 
 
2013:
Antal köp: 8 st
Lästa: 8
Olästa: 0
De olästa titlarna:
 
Lyckades bocka av sista boken förra året så det är ju toppen!
 
2014:
Antal köp: 19 st
Lästa: 18
Olästa: 1
De olästa titlarna:
x Drömbokhandeln
 
Gjorde mig av med de tre sista böckerna som jag inte läst sen förra året. Men jag måste se till att läsa Drömbokhandeln snart, jag tror jag kommer gilla den!
 
2015:
Antal köp: 18 st
Lästa: 10
Olästa: 7
De olästa titlarna:
x Det handlar om dig
x Lisel & Po
x Agnes Cecilia en sällsam historia
x Black city
x Phoenix
x Supernaturally
x Endessly
 
En har blivit läst sen förra året. Inte så bra... 
 
2016:
Antal köp: 17
Lästa: 4
Olästa: 13
De olästa titlarna: 
x Jag heter inte Miriam
x Djupan ro
x Blunda & hoppa
x Nattfilm
x Silver in the blood
x The queen of zombie hearts
x Alive
x Legacy of the clockwork key
x Himlakroppar
x Tether
x Wings
x Something strange and deadly
x Rebel spring
 
Eh ja? Det var inte så många lästa... Men förhoppningsvis hinner jag klämma in en av böckerna innan bokrean börjar, även om jag tvivlar. 
 
Har ni många olästa böcker kvar sen bokrean? 
 

Kommentarer

  • Malin A säger:

    Tänker lite samma sak. Man köper massa som man är lite intresserad av, men mest för det är billigt. Har kollat runt lite på adlibris o bokus o tror inte jag kommer köpa något. Har redan nästan 60 olästa böcker i hyllan =S

    Svar: Ja precis, med tanke på att man inte läser dem direkt kanske man egentligen kunde ha skippat dem. Iofs köpte jag många förra året som jag verkligen vill läsa men som blir bortprioriterade...
    Jag ska faktiskt inte heller beställa något därifrån, dock ska jag in på sci-fibokhandeln och där blir det nog en hel del!
    BokParadiset

    2017-02-14 | 20:45:25
  • Bam säger:

    Vilken kul idé! Roligt att kunna följa hur många man läser.

    Svar: Ja, det visar ju också hur många böcker man kanske mest köper på impuls också, hahha. Men forhoppningsvis blir ju statistiken bättre för varje år :)
    BokParadiset

    2017-02-15 | 14:01:02
    Bloggadress: http://www.bamtycker.wordpress.com

Kommentera inlägget här: