Bokparadiset

Den falska prinsen

Kategori: Fantasy

 
Titel: The False Prince
Författare: Jennifer A. Nielsen
Serie: #1 The Ascendance trilogy
Förlag: Scolastic
Utgivningsår: 2013
Sidantal: 342
 
Jag plockade upp den här väldigt spontant. Jag införskaffade mig den i böjan av förra året tror jag när en av mina favorit booktuber hyllade den här. 
 
Kungafamiljen har precis blivit mördad och för fyra år sen försvann den yngsta prinsen i kungafamiljen. Det är många som vill komma åt tronen nu. En adelsman vid namn Conner kommer på att han kan få tronen genom att han undervisar fyra barnhemspojkar som sedan ska spela den försvunna prins, Jaron. 
 
Huvudpersonen är Sage som är en av barnhemspojkarna. Jag älskar honom! Han är så himla roligt och ställer till med problem hela tiden. Inte bara lite problem, han sätter sig hela tiden i klistret och han får ta en hel del stryk. Men det är så roligt att följa honom och det är aldrig en tråkig stund. 
 
Inte bara är karaktärerna härliga, det är aldrig en tråkig stund i boken och sidorna flyger fram. Det är en så himla rolig läsning och det var svårt att lägga ner boken, därför blev den utläst på två sittningar. Efter att jag läst ut boken var jag tvungen att beställda bok två och tre direkt. Kan inte vänta tills de kommer så jag kan fortsätta läsa serien! 
 
Betyg: 5/5

Kommentarer

  • Nelly säger:

    Åh denna har jag hemma. Ska kanske ta och läsa den då.

    Svar: Ja, den är riktigt bra! Blev förvånad över hur mycket jag tyckte om den :)
    BokParadiset

    2017-01-24 | 09:38:45
    Bloggadress: http://nellonsbokblogg.blogspot.se
  • Jamie säger:

    Så roligt att du tyckte om den! :D Andra boken är min favorit ;)

    Svar: Läst ut andra boken nu också, och den var SÅÅÅ BRA!
    BokParadiset

    2017-01-28 | 14:04:01
    Bloggadress: http://bokugglor.blogspot.se

Kommentera inlägget här: