Bokparadiset

Nya och gamla mål

Kategori: Sammanfattning

Mål för 2016: 

x Läsa 100 böcker
x Avsluta 10 serier
x Slutet av året ska jag ha 50 mindre böcker. Börja 220 i slutet ska jag alltså ha 170 st. 
 
Läste 137 böcker så det målet klarade jag definitivt. Lika så med mål nummer två, jag läste ut 16 serie så det är jag också nöjd över. Nästa mål, det där med att ha mindre böcker är jag ganska säker på att jag misslyckades med. 270 olästa var det efter att ha räknat dem. Det betyder alltså att jag ÖKAT med 50 istället för minstat. Herregud. Hyllvärmarutmaningen gick sådär, tror jag läste/gjorde mig av med ungefär hälften av böckerna. Så inte godkänd på den. Nyårstaggen var det många böcker som inte heller blev lästa, dock är den mest för att det är kul. hylltömningsutmaningen avslutades så den räknar jag inte med. 
 
Mina mål för 2017:
 
x Läsa 100 böcker
x Avsluta 12 serie
x Slutet av året ska jag ha 10 mindre olästa böcker än vad jag har just nu, delvis 270.
x Hyllvärmarutmaningen 3.0
 
Att jag ska läsa 100 böcker i år kanske ändras under årets gång, för till sommaren har jag pluggat färdigt och när jag jobbar heltid kanske jag inte alls har samma möjligheter till att läsa så mycket som jag gör nu. Att jag ska avsluta 12 serier hoppas jag på att klara, de två senaste åren har jag avslutat 15 och 16 serier så borde inte var omöjligt. Hyllvärmarutmaningen kommer en video på snart. 

Kommentarer

  • Hannelesbokparadis säger:

    vaffö läser man böcker?

    Svar: Varför skulle man inte läsa böcker? Finns väl bara positiva saker med att läsa? :)
    BokParadiset

    2017-01-16 | 00:09:02
    Bloggadress: http://hannelesbibliotek.blogspot.se
  • Malin A säger:

    Ser fram emot hyllvärmarutmaningen 3.0 =)
    Räknade efter (jämförde med din goodreads) och verkar som du läste 4/10 böcker förra året. Det är väl ändå rätt godkänt =) Hur många du gjorde dig av med vet jag dock inte.

    Svar: Jag med! Älskar att du hade helt rätt, jag är ju dock en sån att typ en sån här utmaning är inte godkänd om jag inte klarat alla böcker...
    BokParadiset

    2017-01-16 | 00:14:09

Kommentera inlägget här: