Bokparadiset

Där regnbågen slutar

Kategori: Chicklit

 
 
Titel: Där regnbågen slutar
Författare: Cecilia Ahern
Serie: -
Förlag: Pocketförlaget
Utigvningsår: 2009
Sidantal: 532
 
Min syster läste den här boken för ett par år sen och var ganska så lyrisk. Så när jag hittade den på second hand köpte jag den. Jag tänkte jag skulle plocka upp den och läsa innan filmen, men så blev det inte. Men så drog jag den ur min bokskål. Jag älskar att den får mig att plocka upp böcker som annars kunde stått kvar i hyllan i ännu fler år! 

Hela boken är baserad på mail, brev och vykort, jag tror många kan bli avskräckta av det, men faktiskt så fungerar det riktigt bra. Boken följer två person Rosie och Alex som är bästa vänner. Boken börjar när de är typ fem och slutar när de är femtio, älskar att man får följa dem så länge. För Rosie är livet verkligen ingen dans på rosor och hon har det väldigt tufft hela liver, Alex glider lite mer på en räkmacka och har för det mesta väldigt bra. Vilket gör mig ganska så frustrerad, hur kan någon ha det så tufft i livet och varför måste det vara kvinnan? Troligtvis för att det är Rosie vi följer men ändå. 
 
I vilket fall så gillar jag boken riktigt mycket, den fick mig att fälla tårar vid mer än ett tillfälle. Jag är riktigt sugen på att titta på filmen, men jag tänker att det är svårt att förmedla bokens känsla på film eftersom handlingen egentligen utgår från brev och dylikt. 
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • Bokprinsessorna säger:

    Filmen är riktigt bra dem med en av mina favoriter :)

    Svar: Måste ta och se den, dock känner jag mig själv så det lär väl dröja ett tag...
    BokParadiset

    2017-05-25 | 21:13:32
    Bloggadress: http://bokprinsessorna.wordpress.com

Kommentera inlägget här: