Bokparadiset

En shopaholic bok tre och fyra

Kategori: Chicklit

 
Titel: En shopaholic säger ja & En shopaholic får en syster
Författare: Sophie Kinsella
Serie: #3-4 En shopaholic
Förlag: Damm förlag
Utgivningsår: 2009 & 2009
Sidantal: 397 & 361
 
Alltså den här boken älskar jag verkligen. Det är så roligt att Becky och Luke ska gifta sig, såklart går det inte utan dramatik och en massa problem.
 
Jag gillar hur böckerna utvecklas. Alltså det handlar inte bara om hennes shopping nu utan det är mer hennes ljugande som gör att hon hamnar i dåliga situationer. Dessutom är det himla kul att följa hennes liv och hur det utvecklas. Jag gillar verkligen den här boken just för att Luke är med så mycket. Också för att själva handlingen faktiskt inte är helt omöjlig, även om det nog inte hade gått så långt i verkligheten. 
 
Den här boken får mig att skratta så himla mycket, tror faktiskt att det är min favorit i serien. Det är så mycket problem och i den här boken förstår jag faktiskt hur kluven hon är. Jag är sämst i världen på att säga nej så har kan jag faktiskt relatera med Becky, och vem hade inte blivit lite lockad av ett riktigt sagobröllop?

Jag älskar ändå hur Becky alltid lyckas att lösa allt hon ställer till med och att vi som läsare inte får ta del av lösningen fören i slutet. Den här boken gillar jag riktigt mycket! 

Jag har läst den här boken tidigare också, men slutade läsa serien efter den här. Då hade jag tröttnat men det har jag inte alls nu, jag vill bara läsa mer och mer! Den här serien får verkligen läsningen på topp. Jag läste dessa böcker på tåget när jag pendlade till praktiken, och det är perfekt läsning för tidiga morgonar. 
 
Betyg: 4/5

Yey första boken i serien som jag faktiskt inte läst tidigare. Jag måste säga att handligen är ganska så otippad. Men jag blir inte alls förvånad över hur Becky hanterar allt. Dels är hon ju alltid väldigt överdriven men hon är också väldigt snäll. Hon gör ändå allt för att hon och Jessica ska få en bra relation. 
 
Tyckte det var så mysigt att i början läsa om deras smekmånad. Det skulle varit en hel bok om när de reste runt, och allt de hittade på. Det hade behövt mycket research men det hade varit så mysigt att läsa om. Dessutom är Luke fortfarande min favorit så i en smekmånadsbok hade man fått läsa om honom hela tiden, jag hade älskat det! 
 
Jag tyckte det var så roligt att Becky och Jessica är så olika. Även om jag tyckte att Jessica kunde anstränga sig lite mer för Beckys skull. Alltså Becky är alltid ganska överdriven och hon kunde absolut ta det lite mer lugnt men Jessica var också extrem, en vanlig människa hade ändå varit trevligare och gått med på att göra saker man kanske inte vanligtvis gillar bara för att vara trevlig. Men det är klart det blev mycket mer underhållande när båda var så extrema och på var sitt håll. 
 
Jag blev riktigt chokad när jag läste den här boken. Alltså jag grät så mycket så det är inte sant. Tårarna föll och jag fick huvudvärk men ändå slutade jag inte läsa för jag var tvungen att se hur det skulle sluta. Boken slutade bra och jag fick migrän. Men det var de ändå värt, för en bok som man gråter till är en bra bok. Även om jag har lätt för att gråta till många böcker så är inte så ofta som jag storbölar som jag gjorde till den här. Alltså sådär riktigt fulgråt samtidigt som jag var förkyld, ingen bra kombo. Men jag tycker att slutet var så himla bra. Alltså visst att Becky överdriver men att hon gav sig av är precis vad jag ville att hon skulle göra för jag blev så arg på Luke också. 
 
Kan inte vänta tills jag får plocka upp nästa bok i serien!
 
Betyg: 4/5

Kommentarer

  • [Anna] säger:

    Jag köpte på mig dehär böckerna men jag tror de fick flytta för något år sedan, läste nog första delen sen tog det stopp. Det här är nog inga böcker för mig idag, tror jag hade älskat de tidigare när jag inte mest läste deckare.

    Svar: Jag gillade inte alls böckerna när jag läste dem först, men nu har jag lite mer distans tycker jag de är superroliga :)
    BokParadiset

    2017-05-07 | 06:55:50
    Bloggadress: http://www.bokraden.blogspot.com

Kommentera inlägget här: